semalam, saya dan en. suami terpaksa amek EL atas sebab tertentu. ye, kami mmg ada hal smlm. dan bila mana saya dah cuti, saya amek kesempatan utk masak sebelum kami keluar. dah lama dapur saya tak berasap. semenjak qalesya ada kat umh mak, tiap malam kami ke sana. dah ke sana, harus la makan pun kat sane kan. maner leh tolak bila tgk masakan mak sedap² tiap hari. oh ya, minggu ni kompem qalesya dan bondanya akan pulang ke rumah mereka sendiri.
sedih...
sedih...
lepas solat subuh, lepas text puan bos dan rakan setugas mengatakan saya EL, terus saya ke dapur keluarkan segala benda yg ada dlm peti ess. mm... ape yg saya masak... jom saksikan.. wah! cam hebat sgt masakan saya. biar simple asal enak. betul tak!
faveret en. suami.. sardin berkuah. sekarang kami gemar dgn sardin marina. rasanya... mm.. sedap!!!
sotong goreng kunyit ala manja. knp ala manja? sebab saya belai sotong ni penuh kasih sayang pabila saya memotongnya. manjanya dia sehingga sengaja dia liatkan badan.
sawi goreng kapel daging. hehehe... best tak tajuk menu saya.
itu je yg sempat saya masak memandangkan itu je bahan² yang ada. hajat nak wat tomyam tapi tak cukup bahan plak. next time le nmpknye. bz di dapur keseorangan, sedangkan en. suami masih enak dengan dengkurannya. bila dah siap semua baru saya kejutkannya sambil belai muka jambang dia. okeh... tamat sudah kesah smlm... tak payah nak tau ape kesudahan lepas belai jambang en. suami saya tu. tak baik citer lebih² hal umhtangga. hahahahaha...
bila dah habis perkara yang harus diselesaikan, kami layan tv... layan dan layan sampai kepala jadi pening. syok gak layan siti kelembai ek...


































d


