Daisypath Vacation tickers

Monday, June 9, 2008

jumaat (6/6/08), sabtu (7/6/08) dan ahad (8/6/08


jumaat : lepas balik kerja, aku ngan hubby gie servey hadiah untuk member2 opis yang kawin ahad ni... sekali 3 orang dan maknanya 3 tempat le..tak menarik dan tak tau nak beli ape, pastu kami terus gie makan sebab hubby aku dah lapar sangat....aku makan cantonese kwayteow dan hubby dry chille chicken rise....aku tak habis pun sebab kureng sodap le...biasanya aku makan yee mee sup..tapi kali ni tukar selera dan akhirnya hampeh....


malam tu aku lapar gile campor lak merajuk ngan hubby... so, untuk pujuk aku balik dia masakkan maggie ni...nasib baik sodap....




sabtu : rajin skit hari ni...dah lama tak masak, asyik makan kat luar je...jemu dah plak rasanya. aku sibuk memasak, hubby plak p basuh kete... menu aku udang goreng kunyit, ikan bilis goreng kicap, kailan ikan masin dan sardin... eemm.... enak sungguh... lepas makan kemas umah, mak pulak datang sebab gie kenduri kawin kat kwsan umah aku... dia pun lepak sekali ngan aku, petang tu lepas anta mak balik, aku ke opis amek baju yang aku tempah tertinggal. balik tu p giant cari hadiah untuk bakal pengantin dan terus singgah umah kak sue... melantak mee sup la plak... malam tu kami ke rumah mak, mak buat mee kungfu...adoi...perut dah macam nak meletup...hubby aku lak balik umah lantak nasi lagi...


ahad : selamat pengantin baru fizi & maya...tempat dorang je sempat aku pergi. umah zul dan izwan tak sempat la...hari hujan...terus balik umah. balik tu basuh kain, gosok baju...hubby aku biasa la...dah tak de benda nak wat, asyik ngan laptop dia je la... aku pun tak nampak dah...


malam tu aku aku masak lagi...wah....terlebih rajin ker??? tapi masakan simple je... bahan tak de... ingat nak makan luar, tapi dah malas nak keluar... just masak daging masak lemak cili api, goreng telor, ikan goreng, sayur kacang buncis goreng... ha...nampak tu, tinggal tulang je beb...

No comments: