Daisypath Vacation tickers

Tuesday, December 23, 2008

melaka ~ part 1


minggu lepas adalah percutian kami anak beranak ke melaka
sebenarnya untuk ke kenduri kawin je pun
alang2 dah jauh perjalanan
malas nak letih kat tengah jalan
aku buking chalet di ayer keroh
nama chalet tu yang lama ayer keroh resort
tapi dah tukar ke seri warisan resort
aku amek 3 bilik
asal 2 bilik je
dorang renovate dapo jadi bilik kecik
tu yg ade 3 bilik
so umah kami tu takde dapo le
dan kami wat dapo sendiri
masak kat ruang tamu
kelas tak...
macam umah sendiri je


ni penandangan dari arah pintu masuk nak ke chalet
aman je rasa
sesuai le bagi keluarga yang mahukan ketenangan


kami diberi chalet 307
hampir ke penghujung jalan
ramai gak yang menginap hari tu
sebab masih dalam mud cuti sekolah kan


aku rasa seronok dok kat seri warisan ni
tenang, aman, damai, tenteram, nyaman
penuh pokok kehijauan
redup je
dapat kawasan umah cam ni pun best gak


emm...
nampak tu
penuh pokok kelapa
belakang chalet tu macam kawasan hutan
tapi hutan dalam jagaan la
bukan penuh dengan semak


lawakan
siap ade ruang santai lagi kat anjung rumah
tu le tempat bbq belah malam
kalu umh sendiri
petang2 boleh bancuh kopi
lepak kat luar umah
sambil mengumpat ngan jiran sebelah
muahahaha


aku lupa nak snap gambar ruang tamu
ni je yang ada
luas gak la
nampak tak 'mem' dah letih
yang pak mertua ngan menantu tu dok godek tv
yang tak bestnye takde astro
channel 1, 2 3 je
yang tak best lagi kena cari signal sendiri ok
terpaksa la angkat turun area
alih depan belakang
alah... janji leh tengok
dari takde ape
betul tak


sibuk je hubby aku ni
aku nak snap bilik
dia leh semak kat tengah tu
emm.. posing je la
ni bilik utama
ade aircond
luas gak bilik ni
ade almari baju lagi
tapi bilik air satu je
tapi luas gile
sape yang tak cukup ruang tido
boleh tido dalam bilik air ok


ni bilik kedua
ade aircond gak
ok gak la
selesa


ni le dapo yang dijadikan bilik
bilik ni ade lagi satu pintu ke belakang rumah
asalnya pintu dapo le gamakye
bilik ni no aircond ok
just kipas dinding
tapi malam sejuk beb...
aku ngan hubby amek bilik ni je
yang lain tu bagi sepupu sepapat yang ramai anak
citer selanjutnya
selepas ini
tunggu...

2 comments:

mamamia said...

cantik gak eh around dia... mahal tak shua semalam berapa eh?

my-niezzareena said...

yang 3 bilik aku amek ni RM385. aku pakai pass keje aku dapat le RM365. sebab aku kan government... hehehe...kalu bukan cuti sekolah murah lagi kot