Wednesday, December 24, 2008

melaka - part 3


kalu p maner2 mmg le depa ni suka sgt wat bbq
tengah ramai ni seronok la...
kalu p dua keluarga je kami lebih suka masak sendiri
dari makan kat kedai
mak aku ni cerewet skit
dia tak suka membazir
kalu masak leh tambah berapa byk suka
kalu kat kedai bayar je mahal
rasa belum tentu sedap
so malam tu kami panggang
ayam black paper, ayam kunyit, sosej, ikan
goreng nuget, french fries
masa dorang tengah bz membakar ni
aku ngan hubby kuar p cari kek
pusing2 jap keliling ayer keroh
syok la suasana malam
tapi aku tak bawa kamera lak masa tu
ingat nak cari secret recipe
tapi kat bandar melaka
jauh la plak
so kami ke tesco je


sampai kat chalet balik
belum turun dari kete
adik dah jerit nama paklong dia
mak kata dia merajuk sampai nak nangis sebab cari kami
tetiba lupa lak nak bawak dia skali
bila dah turun asyik bergayut je la kat kaki paklong dia tu


kek kami biasa je
untuk suka2 sambut ngan anak2 comel ni
dorang tu mmg suka tiup lilin
tak kira beday sape pun dorang nak gak tiupkan
so malam tu kami santai sepuasnya


pagi2 lagi ayah dah kejut aku
minta kupon breakfast
lapar katanya
masa tu dah kol 9
yang lain masih terbongkang lagi
mak ai... sedapnye tido...
sejuk je malam tu
mungkin sebab suasana kampung kot
bila aku dah terjaga
dan tak boleh tido balik
aku mula la wat kacau kat semua
aku kejutkan semua
terus ajak p berendam lagi
ha kau.. pepagi buta tu
dengan angin sepoi2... mengigil kesejukan




yang penting anak2 happy
masing2 tak mau naik
kami berendam sampai kol 11
pastu balik chalet
nak pek barang2
kena ready awal
kalu tidak takut lambat plak
tapi aku dah standby minta check out lewat
dapat dalam kol 2.. habis pujuk tu beb


dah siap semua
kami ke alor gajah
p kenduri kawin anak kedua makcik
dorang ni dok kat cheras
tapi kalu wat kenduri kendara suka kat kat kg
dorang dah beli tanah kat sane
dah wat umah pun
meriah majlis tu
ramai sedara mara sahabat handai
selamat pengantin baru angah
moga kekal ke anak cucu


tak citer banyak
kami terus pusing bandar melaka
tahun lepas pun cam gini gak
masa tu kenduri kawin anak sulung makcik aku
kali ni tak pusing jauh pun
sebab dah puas pusing thn lepas
cuma kami berniat nak naik melaka river cruise yang pusing sungai melaka je
bot yang kami naik tu nama laksamana cheng ho
masa tu dah nak senja pun
akan pusing selama 45 minit dengan bayaran RM5 seorang








sepanjang perjalanan
lawa2 pemandangan
umah2 kg semua cantik2
nampak menara tamingsari
bila la nak rasa naik benda tu
tak sempat masa lak kami nak naik time ni
lain kali lah
ade satu umah kg ni
atap umah dorang cat lambang bendera malaysia
wah... bangga...
kreatif depa ni
yelah... mesti nak tarik pelancong kan
pusing2 waktu malam lagi best
kalu siang tak de ape sangat
kalu malam meriah ngan lampu2
sampai senja kami pusing2
kami bertolak ke kl dalam kol 8 lebih
sampai dalam kol 10
penat sangat
yang pasti, kenangan di bandar melaka
akan menjadi suatu memori yang cukup indah
buat kami semua
lepas ni kemana pulak
tunggu...

No comments: