Friday, July 10, 2009

...hanya dirimu...



esok adalah hari ulangtahun kelahiran mak. aku n3 awal sebab esok aku kemungkinan sibuk yang membuatkan aku tidak berkesempatan untuk meluahkan perasaan aku terhadap mak tersayang didalam ruang blog aku ini sebab hari ini aku akan balik ke banting untuk membuat persediaan pertunangan adik ipar aku nanti.
dan aku masih keliru adakah malam ini untuk kami sama2 menyambut beday mak atau ahad nanti bila aku balik dari banting. kami adik beradik dah pun beli prezen untuk mak. pasti mak suka... ;p
mak... didalam diriku, hanya ada satu cinta, yang membuat ku bahagia....bersamamu!! kau sinaran bulan, menyerikan bitang-bintang, kaulah fajar yang menerbitkan pagi. kau sirami embun, menyegarkan pepohonan, kau bukakan tabir siang untukku. kau berikan, kasih sayang maha suci, betapa agungnya, tiada ternilaikan. tiada cinta yang suci, setulus cintamu.
mak... kau begitu sempurna, di mataku kau begitu indah. kau membuat diriku akan selalu memujamu. disetiap langkah ku, ku kan selalu memikirkan dirimu. tak bisa ku bayangkan, hidupku tanpa cintamu. janganlah kau tinggalkan diriku, tak kan mampu menghadapi semua... kau adalah darahku, kau adalah jantungku... kau adalah hidup ku, lengkapi diriku... kau genggam tanganku, saat diriku lemah dan terjatuh. kau bisikkan dan hapus semua sesal. kau wanita yang begitu tabah... aku bangga mempunya seorang ibu seperti kamu...
mak... terima kasih atas kasih sayangmu, pengorbananmu, penat lelahmu dalam membesarkan kami semua. tiada harta ternilai untukmu melainkan doa memohon dariNYA moga dirimu dipanjangkan usia dan diberikan kekuatan untuk menempuh hari hari yang akan datang.
kami semua sayang mak!!!

3 comments:

iena hamdi said...

kim salam mak ko eh... samat beday

my-niezzareena said...

ok je... tq!!

Anonymous said...

ni yg makcik xthn ni kalu citer2 pasai mak2 ni...bergenang ayaq mata shahdu ni..mak cek dah lah dok jauh kt kedah nun...huhuhu...