Daisypath Vacation tickers

Wednesday, July 15, 2009

"selesai satu perkara"

seperti yang telah dijanjikan oleh kedua pihak keluarga, kami dari belah lelaki telah menurut perintah untuk ke rumah bakal tunang adik ipar aku pada hari ahad lepas. kami betolak dalam jam 11 lebih. sampai dekat jam 1. maklumlah, konvoi kan.. macam2 ragam le. sebelum tu, aku balik banting hari jumaat malam. malam tu tepat jam 12, aku wish beday mak.
esoknya sabtu, setengah hari kami pusing2 sekitar banting cari homestay untuk family aku masa kenduri sambut menantu nanti. aduh... kenapa begitu payah sekali. homestay memang banyak, yang aku jumpa hanya dua sahaja. tu pun satu umah dia charge RM30 satu kepala. lagi satu tu kira bilik. tak syok plak. pusing punya pusing, tak jumpa yang lelain tu. nak kena tanya orang keliling. ade signage pun depan pintu umah, mana nak nampak sebab umah kampung paham2 je la... pintu bukan semua depan jalan. ada yang umah ke dalam skit. jenuh la plak nak perhati betul2. kalu mcm umah teres tu ok lagi, memang tepi jalan aje. aduh... pening kepala nak pk.
malas nak citer panjang, next time balik nak p cari lagi. yang ade style banglo pun atas pada morib lagi. 4 bili semalam RM250. ok dah tu, tapi jauh plak... em... tu lain hari la aku pk. sambung balik citer pertunangan adik ipar aku ni, mohd nashriq [eric] dengan cinta hati dia farhana [angah]

kek yang disponser oleh teman baik eric. tak sangka begitu beso sekali... cian budak ni, dia pun minat kat eric, tapi takdak jodoh... kau lambat la dik... hehehe... walaupun begitu, tetap nak sponser ok... terima kasih le banyak2 ye...



segala persiapan adalah hasil dari aku dan mak mertua aku... yang ado... hahahaha... semua last minit ok... janji berhias udah le... cukup syarat aje ni. dua bentuk cincin, satu untuk merisik dan satu lagi untuk ikatan pertunangan. pihak lelaki bagi 11 dulang.




nashana adalah gabungan eric dan farhana. aku pun lupa ape nama penuh angah tu. dorang ni kenal sebab abang si angah tu kawan pada eric. lagi pun diorang ni berjiran dulu, sebelum mertua aku buat umah kat belakang umah nenek.

ini plak hantaran dari pihak pompuan. di balas dengan 14 dulang. tema diorang itam putih. cantek gak...




sebelum berangkat ke kl, kami wat doa selamat skit moga tiada halangan yang menimpa. eric ni pernah putus tunang, tapi dia ngan x tunang dia still kawan. bagus le cam gitu. jangan ada benci... x tunang dia pun dah kawin dan baru gak dapat baby. dan x dia still contact aku sebab kami pernah rapat dulu.

suasana sementara menunggu pihak pompuan bersiap. kami sampai awal la plak. patutnya lepas zohor. hehehe... tak sabar kot... mak ngan ayah aku pun join sekali. lupa plak nak habaq, umah mak angah ni dekat ngan umah aku. dulu kan diorang berjiran, lepas mak aku dah pindah umah baru, family diorang pun pindah kl. tu yang family aku join sekali. diorang pun lama tak jumpa besan. hehehe... siap peluk cium gitu mak aku ngan mak banting.. macam minah arab daaaa....

aduh... sabar la dik.. [kami panggil dia adik walaupun dia anak kedua] jauh merenung umah bakal tu... waduh... hati harus bedegup kencang. si eric ni sorang je la yang slim melim. kecik je body dia. yang abang ngan adik bongsu tu... huh... yang ado!!!!

sesi risik merisik, bincang ape yang patut...


amboi.. siap tutup mulut lagik. ape yang rahsia sangat tu pakcik oii... tang hantaran ka... ;p bapak metua aku macam curi2 dengar je... hehehe...


ayah, mak ngan mak pompuan.

yang ni... harus la aku yang menjadi penyeri majlis.. hehehe... aku biasa la, harus la menyarungkan cincin risik. kakak ipar sulung la katakan.


disusuli oleh mak mertua aku. menyarungkan cincin pertunangan. alhamdulillah... selesai sudah. banyak dugaan diorang berdua ni. hanya kami sahaja yang tahu. harap lepas ni tak de la masalah yang berat2 lagi... insyaAllah..


bergambar kenangan...



sedih kejap. kalu dah jodoh tak kemana dik... harap lepas ni pandai2 jaga diri ok, korang tu darah manis...

yang si baju belang tu le nak naik pelamin lagi sekali bulan lapan ni... insyaAllah... ade member opis aku cakap, si angah ni macam pelakon liyana jasmey tu... betul ke??? harus kembang kalu aku cakap kat angah tu




wah.. senyum gembira nampak... sama2 kecik kan diorang ni :D

ni le abang sulung yang kenalkan diorang ni, bersama adik bongsu diorang


orang yang aku sayang

dan selesai sudah majlis pertunangan antara eric dan angah. ikatan selama setahun dan insyaAllah tahun depan naik pelamin. aku pun terus la balik umah sendiri berehat sebab malamnya tu nak celebrate beday mak tercinta plak..

*********************************

malas nak wat topik baru, aku teruskan dengan citer sambut beday mak aku



comei je mak aku ni kan... body menten ok. aku... yang ado... hahahaha. janji bahagia.


menu malam tu satay dan nasi goreng aje. sedap gile... tapi aku lupa nak snap gambar potong kek dan tetamu yang datang. sebab kelaparan yang amat sangat. prezen untuk mak kami adik beradik belikan hp baru. dia kan jeles kami bagi ayah hp baru masa beday ayah yang lepas. tersangat suka la dia sebab hp tu up skit dari ayah... hahaha... kelakar... citer ni sampai disini sahaja sebab aku malas nak citer panjang. jumpa lagi di lain episod.. chow!!!

No comments: