Daisypath Vacation tickers

Thursday, August 13, 2009

Al-Fatihah . . .

KUALA LUMPUR: Ketua kumpulan nasyid Rabbani, Asri Ibrahim, 40, meninggal dunia di Hospital Pantai, di sini, kira-kira jam 11 pagi tadi kerana sakit jantung. Allahyarham yang juga penyanyi utama kumpulan itu dilaporkan pengsan ketika mengendalikan program Syahadah musim kelima di Angkasapuri, sebelum dikejarkan ke hospital berkenaan.


amat terkejut bila mendapat berita dari member opis tentang berita mutakhir dalam utusan pagi tadi. terus teringat saat arwah menyampaikan ceramah sempena maulidur rasul pada bulan 3 lepas. masih terngiang2 lagi betapa merdunya alunan suara pabila aruah mengalunkan barisan ayat suci al-quran bersama terjemahannya sekali.
ajal dan maut tidak mengenal usia, arwah dijemput pada usia yang boleh dikatakan masih muda dan masih sihat menjalankan aktiviti seharian sebagai seorang selebriti penceramah dan pendakwah. siapa sangka... dalam kesibukkan bekerja, jika sudah terlulis bahawa saat itu nyawa akan dicabut, tidak ada sebarang sebab atau alasan dapat dielakkan dan tidak ada istilah lewat walau seminit sekalipun.



inilah gambar kenangan bersama arwah dan kumpulan rabbani semasa ceramah maulidul rasul yang diadakan di opis aku bulan tiga lepas. segala ceramah yang disampaikan akan aku jadikan amalan dalam kehidupan. semoga roh arwah dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan golongan orang yang beriman dan beramal soleh.... al-fatihah....

(petikan dari kosmo 14.8.09)

lagu ini menjadi kenangan selamanya...

3 comments:

Anonymous said...

innalillah... semoga rohnya dicucuri rahmat... al-fatihah

ayulicious said...

takzih buat keluarga nya....
semoga roh nya dicucuri rahmat...
al-fatihah..

bed... said...

Al-fatihah....

Bila sampai masanya..tidak akan terlepas wlau sesaat...