Monday, August 10, 2009

H1N1

assalamualaikum semua... hehehe... hari ni aku dah keje balik. jumaat lepas aku cuti sebab kena standby kat kampung dek kerana persiapan kenduri kawin adik ipar aku tu. alhamdulillah... semuanya berjalan dengan lancar. huh... penatnya tak payah cakap le.. cuaca memang panas terik, dengan aku tak sihatnya... asyik batuk2 aje.. bukan sebab H1N1 ok, tapi penangan rambutan. aku memang sensetip skit ngan buah rambutan ni. makan sebiji je pun batuk macam nak tekeluar anak tekak. itu citer minggu lepas...

dan hari ini bila balik opis, citer pasal penyakit H1N1 ni makin menjadi2 plak aku dengar. sampai budak opis dah ade yang kena kuarantin plak. aduss... ngeri plak aku. minta jauh le pada aku dan keluarga... nauzubillah...

sebagai langkah berjaga2... dengan rasminya hari ini aku memakai mask yang telah dibekalkan oleh kawan baik aku, wahida.. makaceh banyak2... jasamu ku kenang... maklum, kami kan duty kaunter... macam2 orang kami jumpa hari2...


amacam... cun tak... hehehe...

ni le wahida, tq bebeh sudi belikan mask ni untuk aku

dan kepada kekawan semua... pakailah mask dimana anda berada dan kemana juga anda pergi sebagai langkah berjaga2 dari merebaknya kepada diri sendiri, tapi kuasa Tuhan, wallahuaklam.. kita cuma merancang, ape jua yang terjadi ketentuan DIA...

2 comments:

iena hamdi said...

kat umah aku banyak.. meh la dtg umah aku amik selagi stok masih ada mask itu..

my-niezzareena said...

eh... bagus tu... kau bagi free ke mek na???