Tuesday, February 3, 2009

bersama si comel

3 hari adik bersama aku & hubby
saje untuk mengisi kesunyian kat umh kami
bila adenye budak kecik ni
riuh le skit
bercakap tak berenti
suka menyanyi

hari pertama kami bawak dia kuar p jejalan
sblm tu paklong dia singgah shell cocok duit
dia rasa sedih sangat sebab paklong dia tak bawak dia sekali
dan bila dia tak dapat ikut
dia tak dapatlah nak pilih ape yang dia mau
bukan paklong tak nak bawak dia
tapi kan ke paklong nak bawak adik p jln2..
nanti adik bleh le pilih ape adik mau

dia punya meraung.... mengalahkan kena tinggal lama
puas aku pujuk tak mau gak diam
dan bila nampak kelibat paklong dia nak msk kete semula
baru le diam, tapi asyik tibai aku mcm aku wat salah
mcm aku dok cubit2 dia je

paklong pujuk baru le ok
tapi muka mcm majuk la skit
tunduk je bawah
sedih le tu, cian dia...

hari kedua pagi, kami bawak dia p mkn kat kedai mamak
gamaknya dia menunggu lama sgt kot
sampai naik bosan dah
so, mula la menunjukkan aksi2 melampau dia tu
comei ke wat muka cam gitu
masa ni dia asyik cakap adik nak "lele"
maknanya gula2 la...

kami bawak le dia p k4
nak cari brg dapo skali
dia bekenan plak ngan buku abc ni
sebab ape dia suka
sebab ade gambar ayam
dan kalu di mana2 dia jumpa ayam
dia akan panggil ayamas
paklong pun belikanlah
dan tido pun asyik pegang je buku tu
bangun pagi pun terus tanya buku adik mane

hari ke3 dia masih bersama kami
b4 kuar tu aku dapat msg dari kak sue
dia cakap yaya plak demam tak kebah2
cek suhu naik sampai 40.4
kami pun cuak gak ar
terus bawak p pusrawi
kena tahan masuk wad
tu nanti aku citer
masalah bdk kecik kat atas tu adalah kerana
dia tersangat la mengantuk
mungkin sebab tido lambat kot
nak tau dia tido kol brape
kol 3 pg... apa dia buat???
baca buku ayamas dia dan tgk tv
bila kami nak ttp tv dia kata jgn
emm... layan je la sampai dia terlelap
pastu bgn pagi, tdo tak cukup
kalu dah sampai dia hisap 2 jari tu
mmg dah ngantuk sgt le
kasi dia tido pastu p spital tgk kakak dia

No comments: