Wednesday, February 3, 2010

apa ada pada pangkat

bismillah...

hari ni aku nak luahkan sedikit perasaan kecewe dan benci pada orang2 yang berlagak pada jawatan yang dorang ada. ape ade pada pangkat kalu tak tau dan tak pandai buat kerja. pulak tu tak mau langsung dengar dan terima padangan dan pendapat dari orang bawah. aku rasa, belajar setinggi maner sekalipun kalu dah memang jenis tak pandai wat kerja, tak leh la nak kata ape. yang pandai hanya mengarah dan bagi arahan pastu dapat nama. sedangkan yang bermatian wat kerja orang bawah. wak lu!!!!
pastu benda yang kau tak tau hujung pangkal, tak mau selidik dulu tiba2 nak tinggi suara. wak lu... sekali lagi! kau ingat jawatan yang kau pegang tu hebat sangat. setakat wat keje menggunakan jari telunjuk tu boleh la.. tunjuk org tu tunjuk orang ni.
jgn nak belagak hebat la. tak salah minta maaf kalu sendiri wat salah. dah tau salah tu datang dari diri sendiri. dah tau salah, boleh diamkan diri. tak de perasaan langsung nak minta maaf balik. boleh plak tu wat tak tau jek. aku sekeh kang baru tau. tak de guna korang nak berlagak dan ade sikap bodoh sombong. mm... ckp banyak pun tak guna. status pangkat korang tak kemana pun. bukan mati esok korang boleh guna pangkat korang kat alam kubur bila disoal malaikat munkar dan nakir.

No comments: