Wednesday, June 10, 2009

enam datang lagi... 'emosi pagi'



pagi ni aku bangun dengan malas sekali. terasa macam nak buat jenayah aje.. korang jangan pk lain tau.. jenayah yang aku maksudkan kemalasan mau p kerja laaa... tapi aku gagahkan jugak melangkah ke bilik air. selepas badanku disimbah air, terasa segar skit. lepas solat subuh, aku macam terpikir sesuatu... oh, ni dah masuk bulan enam. kejap je masa berlalu. dah pun 10hb. 2 bulan lagik dah nak puasa. emm... puasa ganti tak buat lagi ni. lepas dah kejutkan hubby, aku pun bersiap seperti biasa. namun fikiran aku masih melayang2 entah ape sebenarnya yang aku fikirkan. macam2 benda aku rasa masih tertangguh. bila terpk pasal usia, lagi le fikiran aku berkecamuk. ishh... makin aku susah hati. aku rasakan hidup aku masih kurang segalanya walaupun sekeliling aku aku ada semua yang aku mahu. aku bahagia bersama suami tercinta dan keluarga yang sentiasa berada di keliling aku... naluri kecil aku seperti merajuk, hatiku terasa seperti tak tentu hala. aku merasakan mahu menangis sekuat kuat hati untuk membuktikan bahawa diriku sedang dilanda emosi yang begitu kencang sekali. masa aku tengah drive tadi pun, perasaan aku masih kacau. air mataku seperti bertakung namun ku tahan dari mengalir membasahi pipi. oh tuhan, mengapa aku diduga begini. ape salahku, ape kekuranganku... jika ini takdir dariMU, aku pasrah... namun aku masih merayu padaMU, dengarlah rayuanku, terimalah permintaanku... ameen...

5 comments:

adex-aieda said...

kak...
sabar banyak2...
adex tau apa yg buat akak sedeh...
sebab adex pon penah rasa..
doa banyak2...
yg penting suami akak tetap sygkan akak...
insyaallah akan ada rezeki tu nanti...segalanya ada hikmah..

Anonymous said...

alamak...emosinye pg2 ni..apo bondo eh yg buatkan kazen akun ni emosi sgt ni...ada sapa2 kacau ka?? mai sini nk balon skit..amoii dia...biase dia....tak buyeh tau wat mcm tu...(suezukie)

my-niezzareena said...

adex : makaceh sebab paham situasi kite. ye, awak pun pernah rasa, dan skang... nah... dua sekali dapat. best kan... kurang2 hidup awak dah lengkap. syabas bettee

suezukie : awak... kite sedih ar... cian kite kan... sampai bila la harus kite bersabar... huhuhu...

ayulicious said...

cian ko kak long.....aku da agak da ape yg ko emosi sgt tu....sabar beb sabar......

Anonymous said...

sahabatmu - banyakkan doa, allah sentiasa mendengar, cuma belum rezeki je lagi...