Wednesday, June 24, 2009

" hulu tamu; ahad; 21 jun 2009 "


ahad lepas aku, hubby dan family kak sue telah menghabiskan masa bersantai di sungai hulu tamu, batang kali. satu xpdc [cewah.. ;p] yang memang tidak dirancang, yang sebenarnya pada ketika itu dah pun tengahari buta dengan cuaca yang panas terik. perjalanan ke sana hanya boleh sampai dengan kenderaan yang lasak dan ganas sahaja. perjalanan untuk ke sana akan melalui jalan ulu yam


gambar atas dan dibawah ini adalah situasi kami semasa didalam hilux. xpdc kami bermula jam 1 tengahari. dimana kami semua kebuluran ketika ini. tapi kami dah bekalkan dengan kfc dan makanan ringan yang lain untuk mengalas perut di sane nanti.




aku rasakan perjalanan sedikit lama sebab banyak tempat kami singgah. signboard ni adalah dekat permulaan jalan nak masuk ke tempat yang hendak di tuju. selain sungai yang hanya boleh dilalui oleh kenderaan lasak, terdapat juga kolam air panas untuk pengunjung. kami tak p pun, masa tak mengizinkan. next time kot... insyaAllah...


sepanjang perjalanan nak masuk ke dalam hutan tersebut, kami telah melalui perkampungan orang2 asli. sangat bersih persekitaran rumah mereka.


jalan yang kami lalui memang sempit sekali. bayangkan kalu bertembung dengan kenderaan yang sama besar, alamat memang ke tepi semak le kalu nak mengelak


yes...inilah masa yang kami tunggu... meredah anak sungai. memang aku sungguh teruja. memang ganas sekali...


seterusnya laluan makin ke tahap menguji kesabaran anda. bukan jalan tar lagi tapi dah ke laluan tanah merah dan batu bata.


jangan kata batu bata dah lagi... segala jalan belubang, lecak, lumpur dan sebagainya. huh... kami yang dalam kete semua macam orang mabuk ok... bergoyang habis organ dalam badan. sesiapa yang ada penyakit darah tinggi atau jantung atau sewaktu dengannya, harap jangan cuba untuk ke sana.


kami meredah anak sungai 3 kali. sangat xtrim sekali...


sempat amek gambar keindahan alam ciptaan yang maha ESA. SUBHANALLAH...


sampai ditempat yang ditujukan. bila melihat akan keadaan air sungai yang jernih itu, tak sabar nak berendam rasanya.. relex, cari port dulu...


kehijauan alam semesta.. nyaman sekali


apa lagi cik abang berdua tu. orang dah dapat port baik punya. turun ar, apa lagi...


3 beradik ini paling tak sabar untuk main air. sambil layan budak2 tu, kami makan sambil bersembang. alamak...cuaca tiba2 mendung dan bussshhhh!!!!!!!!!!!!!! hujan turun membasahi bumi. nasib baik sempat angkat semua masuk dalam hilux. dan kami terpaksa berteduh disatu tempat yang telah disediakan. kebetulan masa tu ramai plak yang datang. ada keluarga yang dtg berkonvoi dengan pajero, ada lori dan pajero dari jabatan pertahanan awam. kami berteduh sehingga hujan berhenti. maaf, gambar ketika itu tidak dapat dihidangkan kerana gambar2 tersebut mempunyai masalah teknikal :D


dan setelah hujan reda, kami kembali ke hilux untuk sambung makan. maklum... ujan kan.. harus la lapar balik.. hehehehe...


keluarga bahagia..eh eh... bila orang tu nak belanja penginapan ni??? dengar dengar dah kaya... hehehe...


kalu tadi keluarga bahagia, ha ni plak pasangan yang paling romantis sekali... tu tengah weng la tu dok angkat tabik tu...


"uppss.... i malu la u amek gambar i... i tau la i gebu"... ahakss... tolong jangan keluarkan muntah anda sekarang ok... huhuhu...


ayoyo... sangat seksi dua jejaka tampan ini... nasib baik perut melambangkan segalanya, kalu tidak kompem kena ngurat... hahahahahaha....


harap maaf... gambar diatas juga sedikit 'senset'... apakah yang 'senset' itu??? jeng jeng jeng...
sangat suka gambar ni... aksi sepontan dua beradik


tengah lepak sambil makan, ada plak kupu2 ni dok asyik keliling kami. nak plak tu dia singgah atas tapak tangan aku, sempat lak kak sue amek gambar...


ya Allah...................................
cantik giler................................................ si baju hijau tu....................
hahahahaha.....................


mengapakah gambar diatas diblurkan???
inilah dia kalu dah terlebih perasan dan syok sendiri
padan la muka sendiri...
ha.. kan dah jatuh... masa ni memang kelakar giler. nasib hilux menghalang aksi 18SG aku.. kalu tak kompem aku minta balik terus... entah cemana aku boleh jatuh... kak sue lak sambil mengilai leh lak dia sempat amek gambar... sungguh merah pipi ku ketika ini. nasib orang tak nampak. hubby aku??? sama gelak jugak... hanghuuuuuuuu... macam nangka busuk beb!!!


dah habis mengilai macam kuntilanak, kami sambung mandi. ngape tu cik abang??? keseorangan disaner??? meh kat adik meh...


uiisshh... baru cakap dah mai dah.... ganas!!!!


eh eh... senyum lak dia... malu ke???


adik tak padan ngan kecik, nak gak berendam walaupun dah mengigil satu badan..


masa ni air dah tak berapa jernih lagi sebab hujan kan. tapi kami tetap mau mandi... ada aku kesah... cak cak cak... ;p


kami tetap bersama selamanya...






inilah jurufoto gambar2 di atas... dan gambar ini juga hasil tangkapan dia sendiri.. alamak... kembangnye idung abang... hehehe...

kami pulang dengan seribu harapan dapat pegi lagi ke tempat itu. sangat menyeronokkan... anak2 pun tidur keletihan.

3 comments:

Anonymous said...

hebat!!!

Anonymous said...

wallah.....cun giler..ganas pun ada..nt kita p lg ye..kali ni kita siap bbq lagi ok..persiapan mcm selalu..bakar2 naget dan nasi grg @ bihun grg...cayalah..tp ayaq dia mmg dasyat,jerneh giler...xpa nt kita siap2 pakai kasut but timberlake ngn segala gajet2 utk explorace dlm hutan dan sungai..tulah sbbnya i pakai kete 4wd tu.(suezukie)

my-niezzareena said...

ha'ah... i pun masih terbayang2 kenagan kita dalam utan tu. syok giler.. tu la pasal, tolong bungkus satu kete mcm u tu.. i pun cak teringin nak pakai kete gedabak ni... advanture skit.. ahakss.... ha??? bbq?? sangat menarik!!!!!