Wednesday, November 25, 2009

24 nov 2009

semalam 24 nov 2009 adalah hari ulangtahun kelahiran budak comel ni. dah 3 tahun, dah besar pun. manja tak payah nak citer... skit2 sentap, skit2 majuk... aduh, tak larat nak pujuk. mentang2 la dimanjakan oleh semua orang, ikut suka dia je nak wat ape pun.

semalam aku EL sebab hubby tekehel tengkuk dek kerana main bowling ahad lepas. kenapa aku yang plak EL? sebab aku kan isteri solehah, kena la bw laki p klinik, kalu tidak camner dia nak drive... nak pandang kanan tak bleh. skang ni kan bila2 masa je dak kecik ni bleh tido kat umah kami, so smlm dia pun cuti gak la, aku tak anta p taska. dah alang2 cuti di hari beday dia tu, aku bawak la dia p jalan2.. [bkn mmg selalu ke bdk ni p jln2]

ni muka tengah sentap la ni. sentap ngan paklong dia sebab paklong dia p bayaq duit kete tak bawak dia sekali. kan aku kata, sentap je memandang.. ;p. knp aku yang tak p bayaq? aku tak suka guna mesin bayaq bil ni, takut silap [padahal tak reti]. cian hubby, senget ja bahu dia, tekedek2 la jalan sorang2 masuk petronas tu. tu yang dak kecik ni sentap, dia pantang la kalu petronas ka, shell ka. tak kira la, asal kedai runcit. kalu dia ikut, harus 10 hengget habis.. wah gitu... pastu mula la ayat jiwang dia "cian adik yong... paklong tak syg adik bawak p petnas" huhuhu.. tu je la ayat jiwa kacau dia...

dari dok layan sentap dia, aku pun mula la bukak citer pasal dia kecik2 dulu, pasal ibu dia sakit nak beranakkan dia... mcm2 la hal dia masa kecik2 tu. pastu dia wat muka kelat seperti gmbr di atas tu. hahaha... entah dia paham ke idak. pastu dia tanya aku balik, bila baby dlm peyut yong nak kuar. aku punya la gelak besoooo...

aku teruskan citer lagi dan lagi. dia diam je dengar macam dok tgh imagine la kot. muka tetap kelat, dan dia tetap tak makan saman, dia teruskan sentap dia sampai paklong dia masuk kete balik. mula la ciwek.. dia ckp la kat paklong dia "cian adik paklong, adik haus, nak air udas" air udas tu adalah 100 plus ok. paklong pun bawak jgk la p masuk petronas balik. dapat air sebotol tu dia sorang je telan. tu air faveret dia.

masa hubby jumpa doktor kat klinik semalam, hubby bawak la dak kecik ni masuk sekali. dah kuar tu, dia merengek nak masuk balik dalam bilik doktor tu. punyalah mengada, sampai nak melalak sebab nak jugak masuk bilik tu balik. ai... ko dah jatuh cinta kat doktor tu ke... aduh... pastu terus bawak p jj. ingat nak cari pezen dia. tapi tak ketemu ape yang sesuai. nanti2lah. tunggu lepas raya haji ye dik. pastu bawak dia mkn kat tmpt faveret dia jgk... mc'donald la, ape lagi.. nampak muka gedik dia tu. ape2 la dik, janji kami tetap sayang akan kamu sampai bila2. maceh la kak sue, sudi bagi kongsi kasih sayang anakmu ni pada kami. kami kenang sampai bila2. akan bersambung kisah celebrate beday adik kat umah kak sue semalam.

baju yang dia pakai ni aku beli masa beday dia masuk setahun. muat lagik rupanya... di bawah adalah gmbr2 masa dia sambut beday umur setahun tu... montoknye...


1 comment:

Anonymous said...

comel dari kecik sampai dah besar