Wednesday, November 18, 2009

gud luck kazenku, eda & mat yie

beberapa minggu lepas, kami sekeluarga telah dijemput oleh kazen aku eda dan husband dia mat yie, sempena pembukaan kedai mkn yg dikongsi bersama kazen mat yie yang lain, pelli dan ayahsu. lokasi adalah di pinggiran batu caves. dibuka dari pagi hingga tgh mlm. masakkan utama adalah masakkan kelantan iaitu singgang ikan. tapi masa perasmian tu kami dihidangkan dengan nasi minyak beserta lauk2 yang seangkatan dengannya. baru semalam kami p mkn kat kedai tu sekali lagi dan pergghh!!!! singgang ikan dia mmg mabeles beb.. tomyam dia malatop!

juki penah citer kat kami, baru je kedai tu bukak dah ada orang kianat. mcm2 lak tu terjadi kat kedai tu. kenapalah ada lagi orang yang berfikiran singkat mcm dorang tu. rezeki masing2 la. adat la kalu nak berniaga, mesti ada untung rugi. takkan hari2 orang selalu suka datang makan kat kedai kita. orang pun nak jugak tukar selera. nak lagi mcm kedai dorang yang baru bukak tu, mesti la orang nak cuba, sedap ke ape ke. dari kau kacau hidup orang dan susahkan orang termasuk dengan sihir jahat korang tu, tak ke lagi memburukan maruah korang. kau nak santau orang wat pe, kau jugak yang tak diampunkan oleh Tuhan. kat muka bumi ni mungkin kau akan puas hati, tapi kau harus ingat bahawa dialam sana nanti, kau juga akan mendapat perhitungan. jadi, hentikanlah sikap dengki sesama sendiri. takde pekdahnye. sama2 majukan bisnes sendiri udahle. pada kazen2 aku, bersabarlah ye. setiap kejahatan pasti mendapat pembalasan.

3 comments:

Anonymous said...

TQ cousinku masyuk juga kedai ktorg kat dlm blog gitu.........
& juga mekasih sudi juga g merasa kat kedai ktorg mlm td yer...dan selalu-selalulh singgah kat kedai kt yer.

my-niezzareena said...

ha'ah.. kita p semalam. ingat awak ada... tunggu punya tunggu.. hampeh. kita ingat awak join sekali.

shyuhaila said...

tahniahlah....moga2 murah rezki..tp mmg sedaplah masakan dia..rege boleh tahanlah...