Daisypath Vacation tickers

Tuesday, October 12, 2010

bila saya EL

semalam, saya dan en. suami terpaksa amek EL atas sebab tertentu. ye, kami mmg ada hal smlm. dan bila mana saya dah cuti, saya amek kesempatan utk masak sebelum kami keluar. dah lama dapur saya tak berasap. semenjak qalesya ada kat umh mak, tiap malam kami ke sana. dah ke sana, harus la makan pun kat sane kan. maner leh tolak bila tgk masakan mak sedap² tiap hari. oh ya, minggu ni kompem qalesya dan bondanya akan pulang ke rumah mereka sendiri.

sedih...

lepas solat subuh, lepas text puan bos dan rakan setugas mengatakan saya EL, terus saya ke dapur keluarkan segala benda yg ada dlm peti ess. mm... ape yg saya masak... jom saksikan.. wah! cam hebat sgt masakan saya. biar simple asal enak. betul tak!

 faveret en. suami.. sardin berkuah. sekarang kami gemar dgn sardin marina. rasanya... mm.. sedap!!!

 sotong goreng kunyit ala manja. knp ala manja? sebab saya belai sotong ni penuh kasih sayang pabila saya memotongnya. manjanya dia sehingga sengaja dia liatkan badan.

sawi goreng kapel daging. hehehe... best tak tajuk menu saya.

itu je yg sempat saya masak memandangkan itu je bahan² yang ada. hajat nak wat tomyam tapi tak cukup bahan plak. next time le nmpknye. bz di dapur keseorangan, sedangkan en. suami masih enak dengan dengkurannya. bila dah siap semua baru saya kejutkannya sambil belai muka jambang dia. okeh... tamat sudah kesah smlm...  tak payah nak tau ape kesudahan lepas belai jambang en. suami saya tu. tak baik citer lebih² hal umhtangga. hahahahaha...




bila dah habis perkara yang harus diselesaikan, kami layan tv... layan dan layan sampai kepala jadi pening. syok gak layan siti kelembai ek...

4 comments:

ZSqueenbee said...

Akak smlm sye & En Suami pun EL..sye x sebenarnye tp saya habiskn mse bersama En Suami..dia hemam..xchehat..msk bubur je..wah wah chedap..brand marina mmg sedap la..nuget pun sedap..aik promosi nmpk..di msk penuh kasih sayang n penuh mnje HARUSLAH chedap!!

my-niezzareena said...

ooo.... mrs zz pun el ye cmlm... mm... manja la tu mr zz tu.. harus kena belai manja gak tu... hehehehe

Najib Ariyan Ali Basha said...

Errr... Mek Na.. boleh makan sardin tu tapi jangan kerap yek... nanti takut dah tua kena sakit athritis.. dah lah kita kita ni bersaiz besar nanti semakin siksa lutut kita tu...

believe me, abg bear masa muda dulu (tua nya akuuuu) memang hantu sardin... paling suka sardin sambal yang pedas tu... tapi sekarang ni menahan siksa sakit lutut... dalam sardin ada chemical yang mereputkan tulang.. kalau tak percaya cuba rebus ikan 12 jam ke 24 jam ke lamanya... tulang dia rosak tak? tak rosak.. paling paling pun daging dia hancur bersepai tapi tulang dia maintain... tapi dalam sardin tulang dia hancur... sebab dia letak bahan kimia utk menghancurkan tulang ikan tu... kita makan kita pun dapat...

just nasihat dari orang tua...

my-niezzareena said...

AB,

ye ker bang.. maceh le bg pandangan yg berguna ni. xceli, kami pun tak selalu ngan sardin, cuma faveret je la.

nak kena jaga2 ni bang... lutut en. suami tu nak pakai lama.. hahahaha

abg bukan tua... cuma veteren jek. auchh... jgn mareeeeeee