Daisypath Vacation tickers

Thursday, October 16, 2008

open house~ahad 12.10.08

ni sambung citer dari open house ari sabtu lepas. adik kan tido kt umh aku... so pagi tu kami bangun awal p breakfast dulu pastu balik umh siap sebab nak sambung p open house kat umh sedara dan sepupu aku. cewah... sepat lagi posing sebelum kuar umh. sebenarnya ni tengah tunggu kak sue siap. dia p basuh kete la plak. kami p satu kete je. malas nak bersesak kat jalan raya. p satu kete lagi senang. kami naik kete dia. lagi pun senang sekali sampai. kang kalu 2 kete ade yang tertinggal. dah le juki tu bawak kete mcm pelesit. jalan nak ke umh sedara kami kat bangi tu kami tak tau lak tu.

b4 ke bangi, kami singgah hukm melawat makcik sedara yang sakit. sakit tua, biasa la kan. kesian tengok keadaan dia. kalu masa dia sihat, ade je kerja yang dia nak buat. bila dah terlantak kat sepital, sedih je rasanye. kami semua doakan moga makcik malia cepat sembuh... amin...

on the way nak keluar dari wad, aku terpanggil untuk baca artikel ni. saje nak kongsi dengan u ollsss.. mmg kite semua tahu bahaya 2 artikel ni. untuk pengetahuan korang dan aku sendiri...

perjalanan kami terus menuju ke bangi. hujan mmg le lebat gile masa ni. jalan pun tak nampak. sampai sesat le nak menuju ke umh sedara kami tu.

sampai je semua dah ade. kami je yang terlambat. tak kisah le, asal makanan masih ade.. ape lagi nak tunggu.... belasah je ape yang ade.... menu nasi kismis, ayam masak merah, sambal ikan bilis, mihun goreng, rojak buah..

adik lak tak leh renggang ngan paklong dia. nak berdukung je... mak aku lak sibuk le menyakat anak² buah. tengok le gmbr atas tu, mesra sokmo je mak aku ni...
seterusnya umh sepupu aku kat puchong.. tak larat nak makan dah masa ni. tapi kesian tuan umh, penat msk untuk kami kan... konon le tak larat nak kunyah dah, tapi bila dah sekali makan, dok bertambah je lagi... blah la korang semua.. muka pun dah tahu mmg kaki kuat melantak!!! hahahaha....

aku sempat snap pic kemesraan adik ngan hubby. sayang sunggu kat paklong dia. paklong pun mmg suka melayan. lepas semua dah kenyang, lepas maghrib kami gerak balik umh.

No comments: