Thursday, December 3, 2009

adik oh adik

masa adik balik kg, mamayong ada blikan adik sarung bantal feveretmu itu, micky & minie mos le. suka tak... sukakan... b4 p umah kak sue smlm, paklong dia dah sarungkan dan letak atas katil. dia kata biar masa dia balik umah kita dia nampak bantal tu. nak tgk dia kata ape.

semalam bila dah jumpa anak2 mamayong, mamayong hepi bangat. rindu ngan korang semua. bila abang cium mamayong, kakak ngan adik pun belumba-lumba nak cium mamayong jugak. amboi... rindu sangat ke. mamayong terharu, ade sedikit perasaan ciwek ketika itu. ah, mamayong kau ni mmg gitu, asyik ciwek je. ngade... hehehehe... adik langsung la tak renggang ngan paklong dia. entah ape saje la dok sembang. ade je citer dia dok stori kat paklong dia. berbalik citer sarung bantal ni, bila dia dah masuk bilik, kami perati je. pastu dia dok kat bantal tu, dia cakap..'adik ngantuk pulak... adik letih la, nak tido dah ni..' hehehe... gelak kami. pastu aku tanya sape punya bantal tu, dia kata adik la. paklong belikan utk adik. huh... paklong jugak dapat nama. bila aku ckp aku yg belikan, dia kata buuuuukkkaaannn.... paklong yg sayang adik, paklong la yg belikan. what ever la dik. asal mu hepi. dia mmg gitu, ape saje paklong dia.

bila kami dah siap, kesian plak nak angkat dia. sedap betul tido. pagi tadi lebih kurang jam 6 lebih, masa tu aku dok mamai2 lagi, dia ngigau plak. kuat lak tu dia jerit. tekejut aku. dia kata baju adik koyak... banyak kali dia ulang. aku sempat tanya, kenapa koyak... dia kata abang tarik. hahaha... entah ape la mimpi dia ketika itu. gaduh ngan abang dia kot.

masa ni aku dah nak angkat dia. dia leh sedar mamai2. dia kata nak bawak bantal tu p taska. adoi... sempat lak lagi iklan tu. bila aku cakap mana boleh, nanti cikgu b marah, terus dia sambung tido balik.

sempat lak paklong dia snap gambar masa ni.

aik... bangun dah. masa ni tgh tunggu paklong dia p amek kete bawak sampai depan tangga. ujan masih lebat. leh lak dia kata ujan ke yong. pastu genyeh2 mata. pastu leh sembang ngan aku lagi. nampak disitu, muka yong masih tidak terurus. sembab lagi. tak sempat nak touch up la.

macam biasa, paklong dia kena la singgah shell belikan bekfes utk dorang adik beradik. roti coklat dan ribena utk abang, kakak dan adik. sampai taska, abang dan kakak dah tunggu depan pintu bila nampak paklong parking depan pintu taska. kalu tak anta adik, abang mesti marah aku. hehehe... masing2 dah tak sabar nak makan roti tu, terutama kakak yaya. lapar katanya. jadinya pagi ini, aku lewat sampai opis. jgn marah ye bos... ceq sambung keje ni. ciao!

1 comment:

Anonymous said...

bagusnya korang laki bini