Wednesday, December 16, 2009

kursus @ awana ~ part 1

hari pertama di awana, kami tiba lebih kurang jam 11 pagi. bertolak dari opis jam 9.30, berenti kat genting sempah sebab ada antara kami yang kelaparan. aku hanya lepak saje dalam bas bersama adan dan cik B. sampai awal tapi kami masih tak bleh nak chek in. terus ke bilik kursus dan menerima serba sedikit taklimat daripada cik B selaku urusetia dari unit ccd. dah dengar itu ini, kami ke cafe rajawali yang terletak bersebelahan dengan kaunter chek in. menu di atas tu aje yg aku mampu telan sebabnye pagi tu aku dah balun nasi goreng + ayam goreng usop. nes panas tak leh tinggal ok. tu harus dan wajib untuk mengelakkan otak aku menjadi mereng.

masa masih lama untuk menunggu waktu chek in. patutnya kami belepas dari opis jam 11 pagi gitu. ada hal yang tak dpt dielakkan tu yang kena gerak awal skit. pastu melanguk je kat kawasan hotel. tu yg tak de keje, aku snap je ape yg ade disekeliling aku ketika itu. boring dohh..

dah naik sebu otak menunggu, akhirnya dapat gak masuk bilik. yg bestnye, semua staff opis aku dok satu floor. riuh le jadinye. nak2 plak suara adan tu. harus kecoh sekampung. aku tak tau la ini kali ke berapa aku menginap di awana genting ni. kira dah naik jemu la [belagak skit]. semua urusan keje kalu nak dtg sendiri aku tak mau la, buhsan... better dok atas genting lagi best. ok, bebalik pada hotel, aku sebilik ngan qees, budak yang agak weng jugak mcm aku. kepala dia mmg giler sebab dia mmg selamber. merembes la aku ngan dia malam tu... akekeke.. u know i know... hahahahahha...

ni permandagan dari atas bilik aku. kami semua dok kat tingkat 27. makngai... sayup tu!!! aku ni jenis gayat nak mampos. mmg tak dinafikan, keliling hotel ni mmg cantik. maklum, atas bukit kan. sejuk je... dah kemas kain baju, standby mengosok bagai, mula mata dah kuyu. oh ya.. petang tu kami takde kelas, mlm baru mula jam 8.30. so ape lagi... [bak kata adan] jom membuta!!

konon la nak lelap mata, tapi yang addooo. aku ngan qees ngalit dok besembang tak sedar dah jam 6 ptg. gosip itu gosip ini, aku terus tutup semua lampu, selubung ngan selimut tebal, suhu bilik pun dah naik beku otot2 badan... kami cuba lelap kan mata. tapi tak lena jgk. teringat hubby tercinta, adik yg ditinggalkan ngan mak. terus capai hp 3G ngan depa. argghh... rindu!!!


citer akan bersambung kemudian... ade keje jap

2 comments:

iena hamdi said...

tp mmg syiok apa dok awana ni kan..

my-niezzareena said...

mmg best tapi kalu dah selalu... mm, naik jemu la mek na. tak bersyukur kan... tak baik kan... hikhikhik