Saturday, May 23, 2009

. . . larut malam . . .

waktu ini jam menunjukkan 1.14 pagi... aku masih belum dibuai mimpi. bukan tak mengantuk, sebenarnya mata dah lali tapi perasaan nak tido tu belum ade lagi. masih boleh bertahan... skang aku berada kat umah kak sue, baru balik dari umh mak. aku masih sendiri dan menyepi di balik tirai sedangkan manusia lain sedang enak dibuai mimpi indah dan menunggu mentari pagi kembali menyinar menyembah bumi... sambil mendengar alunan muzik sentimental, hati aku tiba2 menjadi sayu. baru ditnggalkan seketika terasa begitu lama. tak dapat aku bayangkan jika maut memisahkan kami... huh... jgnlah diwaktu ini. biarlah kami berdua bersama seribu tahun lagi dan berilah peluang pada kami untuk terus menikmati keindahan alam maya ini ciptaan mu Tuhan...

sayang ku menghitung hari.. dengan debaran di hati.. saat-saat berjauhan teramat menyiksakan.. sayang sejak engkau pergi.. waktu seakan terhenti..dalam rindu kubisikan lagi namamu.. belum pernah ku alami keresahan yang begini.. siang malam ku bagaikan tiada berbeza.. dalam hatiku bertanya apa kau jua gelisah.. menghitung hari untuk segera kembali.. sayang dalam perpisahan.. terlalu banyak godaan.. demi kejujuran ini.. tidak kuhiraukan.. sayang bila kesunyian.. ku diburu kebimbangan..

inilah lagu yang baru aku dengar di sinar fm... menghitung hari-salamiah hassan.. kena la plak dgn jiwa kacau aku skang ni... semua dalam umh ni dah lena diulik intan, hanya tinggal aku je yang masih tak mengerti keindahan purnama malam..

aku... masih menghitung diri.. kesiangan yg panjang... malam yg sepi... ingin mengisi kekosongan hati...padamu kasih... aku merindui.. dengan kalimah.. malam siangku.. berliku liku.. duri dugaan.. siratan cinta...

nota kaki : jiwa kacau keseorangan... penantian satu penyiksaan bagai pungguk rindukan bulan

2 comments:

iena hamdi said...

ala siannnnnnn dia... sabar yer mek na... dia pergi kerana berkerja (walau sambil bercuti) hehehhehe

Anonymous said...

alamak...karatnye...jgn mcm tu..sy sekeluargakan ada menemanimu dikala sunyi..mengantuk ttp kena tdo..walaupun huby u jauh dimata..tp kan dia dekat dihati..jgn terlalu meratapinya..kecik hati i tau,mcm i ni xdpt entertain u je..(suezukie)