Daisypath Vacation tickers

Thursday, October 8, 2009

lama tak jumpa

ahad lepas aku ada terima jemputan dari syam, kawan baik masa sekolah dulu, terus satu tmpt keja kat metrojaya, sama2 menetap kat keramat masa zaman persekolahan dan sama2 pindah kat taman melati dan lepas masing2 dengan keluarga dan kerjaya sendiri, kami berjauhan sebab syam pindah kat puchong, dia beli umah kat sane.
kalu masa kami sama2 dekat dulu, senang nak jumpa. dia p amek anak dia kat taska pun selalu teserempak ngan aku. tapi sejak dia pindah, kami hanya sms dan call aje.
kebetulan kami pun ada jemputan umah terbuka ahad lepas, jadinya alang2 tu kami pun singgah le sekali umah dia. first time tu p umah dia sejak dia pindah. senang rupanya nak cari. dengar puchong mcm susah je nak cari jalan.
syam kata dia bukan wat open house pun. dia cuma wat mkn2 untuk family terdekat tapi bila mcm byk lagi mknan dia call le maner mmbr yg dekat2 ni. termasuk le kazen aku si lysha tu. dia pun dah lama aku tak jumpa. anak dia qis tu pun dah beso. lysha pun dah bunting lagi anak kedua... alhamdulillah.

sampai je kat umah syam, rupanya si lysha dah sampai dulu. kami sembang2 citer dan kisah lama. biasa la, kalu dah jarang jumpa, bila dah berkumpul cam gitu haruslah kenangan lama diimbas kembali. anak2 syam pun dah... masa dia dok kat umah aku tu, anak dia yg kedua si aina tu baby lagi. skang ni dah masuk 3 tahun. sebanya ngan adik syaya. beza 4 hari je... syam kata dia ade ajak sheera sekali, tapi tak sempat lak nak jumpa dia sebab dia lambat sangat. dia p beraya umah makcik dia dulu. aku ngan lysha tak leh nak tunggu lama sebab masing2 ade hal. banyak lagi umh lain nak pegi.

menu syam ari tu, mihun goreng, satay, roti jalar.. malatop beb.. kek secret recipe yang maveles. alhamdulillah, sangat kenyang.. pandai kau masak syam... hikhikhik...

lama gak kami lepak umah syam. masa tu pun penuh ngan family metua dia. tunggu punya tunggu si sheera tu, haram tak gak sampai2. kami amek keputusan berangkat jam 6 lebih. lysha haluan dia, aku pun terus dengan haluan sendiri gak... maceh banyak2 syam jemput kami. thn depan jgn lupa wat lagi. aku nak makan roti jala malatop mu tu... huih, sampai skang terasa kari ayam tu beb.

syam kata jgn kecik hati pada mmbr2 sek yg lain yg baca blog aku ni, dia bukan tak sudi nk jmpt korang tapi hanya kebetulan saje... insyaAllah, ada rezeki lain dia jmpt ok...

2 comments:

ayulicious said...

yang gebu tetap kakak ku itu....

my-niezzareena said...

ayu : harus laaa... maceh...