Daisypath Vacation tickers

Monday, May 17, 2010

contest cuti-cuti di cherating

bismillah...
hari ni saya banyak jelajah blog yang saya tak kenal. singgah utk jd followers disamping mencari kawan baru dalam dunia blogger ni. tgh jejalan blog sane sini, berminat dgn blog http://yusratravel.blogspot.com/
dlm blog beliau, ada satu peraduan lebih kurang pasal cuti² mesia gak la. nak masuk contest anak ngan mak, belum masanya lagi dan memang saya teringin nak masuk contest berunsur begitu bila dikurniakan anak nnt... insyaAllah. jadi, saya cuba utk mengasah bakat dlm contest yang diberi tajuk :
(A)" Kenangan Indahku di Cherating.." atau
(B) "Percutian Impianku di Cherating.."
saya dengan rela hati memilih tajuk kenangan indahku di cherating. memandangkan saya baru je balik dari bercuti di sana. peraduan ini terbuka kepada blogger atau bukan dan panjang perkataan ini tidak kurang dari 80 patah perkataan atau lebih pun tak pe. hadiah utk pemenang adalah "..Cash voucher penginapan di Impiana Cherating bernilai RM228 bg setiap pemenang.."untuk keterangan lanjut sila layari blog tersebut.
minat saya memang suka bercuti. dan setiap tahun saya dan suami akan memastikan akan pergi bercuti berdua, bersama keluarga atau dengan kawan². jadi... apa tunggu lagi. jom layan cerita saya
*__*
pada 30 april lepas, saya bersama suami telah merancang percutian di cherating bersama keluarga kawan baik kami, kak eda. kami menginap di legend cherating. bilik yang sungguh luas dan begitu selesa, kolam mandi yang banyak, luas dan besar, permandangan yang cantik dan sudah tentunya pantai yang sungguh indah panoramanya untuk dinikmati. percutian ini juga adalah untuk meraikan ulangtahun kelahiran kak eda yang jatuh pada 1 mei. pada mula tu kami ingat hotel penuh sebab tarikh kami nak pergi tu kebetulan ngan cuti hari pekerja. mungkin rezeki kami dan selebihnya pada kak eda yang sememangnya berhajat untuk meraikan ulangtahun kelahirannya bersama keluarga.
lepas check in dan rehat kejap kat bilik, kami kuar mkn sekitar kawasan luar hotel tu. dalam jam 5 ptg, kami mulakan acara basah. lama kami berendam petang tu. dah puas berendam, kami ke tepi pantai untuk menghirup udara segar disamping angin laut yang begitu nyaman sekali. tak dapat bayangkan keindahan ketika itu. memang sangat mengasyikkan. rasa macam baru kawin plak, sangat romantik. bila di kolam renang, saya, kak eda dan anak²nya memakai lifejacet sebab paling dalam adalah 6 kaki. kami yang tak pandai berenang ni memang teruja lah bila memakai lifekacet sebab memang tak rasa takut langsung. dari tak pandai berenang dan terapungkan diri dalam air, saya dah boleh buat semua tu.
saya wish beday kak eda masa kami dalam kolam renang. saya peluk erat sebab dialah kawan dan sahabat saya dunia dan akhirat. saya sayang dia sampai bila². dia kawan saya yg memahami diri saya seadanya. rasa mcm nak mengalir air mata bila dia dakap saya dan cakap terima kasih sambil cium pipi saya. kak eda..kita kawan sampai bila²... terharu dan sedih.
waktu malam, kami mkn kat kedai mkn tepi jalan besar cherating tu. lepas tu kami lepak tepi pantai lagi untuk menikmati angin malam dan deruan ombak yg begitu mengasyikkan . sembang² sampai 12 tgh mlm. esoknya, 6.30 pagi kami dah bangun. kami ke pantai lagi untuk melihat matahari terbit. suamiku ada amek gambar masa matahari tengah naik. subhanallah... cantiknya ya rabbi. sungguh besar ciptaan yang maha Esa. kami habiskan waktu pagi itu dengan mandi manda lagi sebelum waktu check out dan sambung check in di fantasia beach resort pula.
cuti sekolah bulan enam ni, kami ke cherating lagi sebab kami ada dapat baucher free dari legend cherating. sehari sebelum tu kami akan menginap di hyatt regency. saya akan cuba rasa menginap di hotel² yang ada di cherating sebab kami suka pantainya. sebab itu saya masuk contest ni, mana tau, kalau ade rezeki, boleh menginap di impiana cherating pula.
cerita sudah, mari layan serba sedikit gambar yang ada.

sekian sudah cerita dan gambar kenangan kami di legend cherating. tak sabar nak tunggu result contest pertama saya ni. huh... mcm budak sekolah plak rasanya bila wat karangan mcm ni. hehehe :p

Anonymous said...

mmm.. ada peningkatan. mencuba ape salahnye kan...

belasah je

Gua said...

salam niezzareena,

whoaa..nice pic & story..bace pun leh trse terharu..agknye tu yg smpai lupe letk link kt cmment box YTT. Nway, nice essay & good luck..

n.b: hrp dpt sertakan emal add. anda yer..

my-niezzareena said...

yusra : adoi... lupa plak.. saya dah add dalam komen terbaru. maceh...

Gua said...

dah terima link & emel add..Thanks..

n.b: gerun bace kes xcident kt h/way krk - KL tuh..mmg Viva style ringan..awl thun ni kt area perumhn sye pn de Viva melmbung psl nk elk lggr motor..siap prking elok dlm lgkang..ngam2 je sumbat.driver kena kuar ikut tgkap..keta ringan2 mmg bhya bwk laju2..

Mama_Fatin said...

selamat berjaya.. mekaceh singgah ke blog kite..

my-niezzareena said...

yusra : awak tak follow pun blog kite.. hehehe...

tu ar... viva yg xcident dlm blog kite tu pun muat2 jek masuk dalam longkang tu.. adoi... cuak gak masa tu. kereta ringan cam gitu la kan. mmm hari ni tarikh tutup. wow!!! tak sabar nak tunggu sape yg menang.. hehehe

mama fatin : maceh jugak sebab sudi link kite. awak kawan baru kita... selamat berkenalan.. ngeh3x

Me_Lina said...

salam kenal... cantek la gmbr... good luck yer...

my-niezzareena said...

bengelina : tq sudi follow kite. salam kenal...

Anonymous said...

Hmmm best nyer teringat kenangan kat cherating tu kan...x sabar nak g lagi ek..

my-niezzareena said...

ha'ah kan kak eda... tak sabar rasa nak pegi... ai... lambatnyer rasa nak bulan 6.. mmm