Daisypath Vacation tickers

Friday, June 11, 2010

[ pe'el cikenot ]


skang asyik suka main pazel. tak mau dibantu. suka wat sendiri. bila betul² tak tau, baru minta tolong paklong dia. pastu bila paklong tunjukkan kat maner, dia jwb adik tau... bila saya nak bantu, dia kata... yong bukan pandai pon. mmmm... layan je la paklong oii.
bila dah siap mesti cakap.. adik pandai. nnt belikan adik pazel lain. adik dah boring main pazel ni. amboi... demand nampak. ok la dak cikenot. nnt kita beli pazel lain ye. dah puas main, minta susu. dia kata, adik letih main pazel. ok... awak mmb bijak.
pastu minta tukar baju. nak pakai baju tido plak. pastu sambung main doktor. dia pakai shower cab yang encik suami bawak balik dari hotel di muar ari tu. pesakit dia adalah ank patung dia yang nama adik itu. pastu cek perut saya. bila saya kata dlm perut saya ada baby, dia pijak perut saya tanda marah. pastu protes.. sentap..merajuk. dia cukup tak suka bila saya cakap dlm perut saya ada baby. bila paklong dia tya kenapa, dia jawab adik tak suka la. adik je yang sayang paklong ngan yong. kami...?????

v
v
v
adik saya aciq penah nyakat dia ckp tak lama lagi yong nak beranak. nnt adik takleh tido ngan yong lagi. tak muat katil sebab baby baru nak tido sebelah paklong. dia punya melalak mengalahkan kena dera. muka pucat habis. kelakar plak bila dengar. kesian dia... paklong dan yong akan tetap menyayangimu sampai bila². walaupun kalu ada anak sendiri. insyaAllah. adik dengar ni, adiklah penyeri hidup kami. adiklah tempat kami bermanja. bila adik dah besar, bila baca blog yong ni, adik kena tau, kami sayang dan kasih pada adik sampai akhir hayat. dan pada kak sue, terima kasih sebab bagi kami kongsi kasih sayang dengan adik. adik, bila besar nnt, jgn lupa kami ye... emosi plak... ;'l

1 comment:

wahida said...

kesian ko kene pijak pewut...huhuhu...