Friday, March 26, 2010

beday ayah

minggu lepas, 17 mac 2010, genap ulangtahun kelahiran ayah yang ke 55thn. kami sekeluarga pakat ramai2 meraikannya di sebuah kedai di sekitar kawasan sri gombak. pada mulanya kami plan tmpt lain tapi 2 kedai yang kami pilih tu tutup pulak. dah tak tau nak pilih kedai maner lagi memandangkan hari tersebut hujan sangatlah lebat sekali. jadinya, tak mau buang masa, kami pilih yang berdekatan sahaja sebab tak mau pening² kepala diwaktu hujan lebat tu.
menu pada hari itu adalah makanan western. mm... sangat lazat. yang tak makan cuma saya dan encik suami saje sebab kami dah pulun mkn petang tu. sori ye semua, kami lapar sangat petang tu. kami mkn fries aje.
semua datang termasuk bakal menantu. cuma yan aje yang tak dapat hadir sebab ada hal. yan tu bf pada aciq, adik saya yang ke3 tu. kesian kat mu aciq... orang lain semua ada pasangan. gambar di atas menjelaskan bahawa begitu rapat sekali bakal menantu dengan bakal bapak mertua. cuma yang baju ijau tu aje yang dah melambangkan menantu yang sah dengan berpandukan perutnya yang muncit itu. hahaha... jgn marah ye encik suami. gambar pertama yang baju putih duduk sebelah encik suami tu adalah bf kepada adik kedua saya iaitu angah. nama dia ayie. ayie ni hebat... sebab ape... hanya kami aje yang tau. hikhikhik. yang gambar ke4 tu.. yang tengah sengeh bukan main tu adalah bf adik saya yang ke4 iaitu ayu. nama dia razif. razif ni bulu mata dia lentik ya rabbi. gigi dia ngan gigi encik suami adalah sama iaitu banyak gigi taring. eh.. perlu ke saya cerita disini... ok, mengarut. seingat saya, dia sengeh begitu sebab ayah tanya betul ke dia dan ayu nak kawen bulan 5. ha... amek kau... terus tesipu malu
ni aciq ngan kakak yaya. ai... alim plak kakak yaya ni. siap bertudung lagik. gigi dia pun dah rongak. tapi bukan sebab rongak kena makan dek ulat ye. rongak sebab nak salin gigi baru. kakak yaya makin cerdik sekarang ni. semenjak dah masuk sekolah ni... mm.. gud girl. yong sayang kat kakak sebab kakak rajin. kesian kat mu aciq... sabaq la ye. sebab takde teman tapi mesra tu.. hikhikhik...
ni paling tak bleh blah. macam² pe'el dia buat hari tu. ade je tak kena. tapi tetap comei... macam nak cubit pipi dia sampai bengkak 44 hari. huhuhu....



kami menikmati hidangan sambil layan hujan renyai² kat luar restoran tu. sangat enjoy. lain kali ayah kata kita makan tmpt lain plak sebab mkn masa ni tak berapa puas hati sangat. minta maaf sebab saya tak sempat nak story panjang.. masa dah time nak balik.. betui ke ayat saya ni. belasah... penaja mkn mlm kami hari tu adalah dari encik suami. terima kasih banyak². ada makna tu.. ngeh3x
untuk ayah tersayang... selamat hari jadi. moga ayah sentiasa disisi kami dalam ape jua keadaan. kami semua sayang ayah.
esok kami pakat ramai² nak p makan angin kat area kuantan. tunggu ceritanya nanti. selamat berhujung minggu semua.

No comments: