Thursday, March 11, 2010

kisah budak nakal


trajedi ni berlaku pada hari ahad lepas, lokasi kejadian di giant batu kep. yong pening kepala tgk kenakalan 3 beradik yang tak reti nak dok diam. asyik belari ke hulur hilir dan bila dimarah dan diberi amaran, langsung tak mau dengar terutamanya budak kecik ni. yong dokong dia letak atas meja tu. meja tu mcm tinggi skit. amek... terus kemek muka bucuk dia. mula tu merengek manja.. lepas tu betakung ayaq mata, lepas tu.....
suara tangisan dia makin kuat, jerit panggil ibu dia. hahaha... biar dia rasa. nak turun tak boleh kan. sudah le org yg lalu lalang kat situ sengeh2 tgk dia. hehehe.... lawak plak. yang lagi dua beradik tu dah tesipu2 takut dok tepi aku. bila aku tya, nak nakal lagi tak... tesedu sedan dia menjawab tak nak... hahaha... aku suka nyakat dia sampai nangis. biar lama skit dia kat atas tu.
tapi... kesian plak. makin menjadi2 plak tangisan simpati dia. hahaha.. aku suka, aku suka. pastu bila aku angkat dokong, terus lentok kepala kat bahu aku. alala.. cian nih.. terus dia kata aku anak gajah. marah la tu..adoi... sungguh nakal la ini budak.
dah kena bebel dlm kete, dia elok je lentok. tau2 dah lelap. yang lagi dua beradik tu, masih jeling2 maut kat aku sebab aku bebel sakan dan dorang naik meluat kot dengar. lain kali yong intekom org yg wat anaucement berbunyi 'di minta kenderaan....' ha cam gitu la. dorang mesti cuak kalu aku cakap gitu. kahkahkah..
seronok nyakat budak2 sebab suka tgk diorang gelabah :D

No comments: