Daisypath Vacation tickers

Thursday, March 4, 2010

ptg yg hangat

lokasi kejadian : kfc giant batu kep
waktu : selasa, jam 6 ptg

petang tu, aku dan encik hubby ke giant bt kep atas urusan nak cari barang dia utk ke kursus. tgh kusyuk mencari ape yg patut dan tak patut, kedengaran dentuman guruh menandakan hujan akan turun pada bila2 masa. perasaan aku ketika itu biasa2 je sebab tak heran pun kerana aku bukan nak kena balik jalan kaki.. ah, shareena memang poyo.. mentang ade kete.. ok, bebalik pada kisah tadi.. sementara menunggu hubby cari seluar sukan dia, aku plak bz membelek baju di bahagian kanak2. tak de plak yg berkenan atau aku sendiri tak punya masa utk lebih teliti pilih ape yg aku suka sebabnya kejap2 hubby panggil soh tgk dia menggayakan seluar berkenaan. aduh... aku ikutkan je la..

kedengaran hujan semakin lebat di luar sane. habis bayar dengan budak cashier yg agak lambat a.k.a lembab itu, aku dan encik hubby meneruskan perjalanan pusing2 kwsn luar giant. encik hubby tanya nak makan ape, aku kata mkn kfc je la. fud kot pun dah penuh, jadinya kami terus le tempat yg dituju.
agak penuh jgk la dlm kfc tu tapi ade teselit meja kosong disebalik dinding kaca. kami terus ke tmpt itu dan order ape yg terasa nak mkn. sambil menikmati kesedapan ayam hingga menjilat jari itu, aku terdengar jiran sebelah meja kami tu dok bersembang pasal skim cpt kaya online. yg ade up line dan down line tu...
sambil sembang ngan encik hubby mata kami curi2 pandang ke meja sebelah. mcm berminat je bunyinye kan. yg lelaki cina tu tak berenti bercakap sementara perempuan melayu tu dok sibuk angguk kepala mcm tanda paham.
lama jgk diorang dok bersembang. habis jgk la dua tiga helai kertas putih. tu yg aku nampak la. patu aku mcm nak je p kat kakak tu ckp... 'akak, zaman skang ni... nak masuk toilet pun dah naik harga 30sen' biar dia paham ape maksud aku tu.
tapi aku wat bodoo je sebab itu kakak tak de kena mengena ngan idop aku dan juga encik hubby. habis makan, kami lepak jap biar isi ayam tadi turun dengan tenang. pastu aku terpandang lelaki cina tu tanya kat kakak tu, 'so mamcaner? jadi ka' aku terus pandang muka kakak tu.. dengan selamba dia jwb 'nnt dulu la.. i kena balik pk dulu' hah!!!! aku seperti mau tepuk manja belakang kakak tu tanda setuju dengan kptsn dia. hehehe...
pada anda di luar sane.. pk dulu sebelum terkena sbb dah ade yg kena. hahahaha!!!

No comments: