Monday, March 22, 2010

hari ini hari isnin

bismillah..
lama sungguh saya tidak mengemaskini blog ini. masa dan tenaga untuk melakukan itu semua tidak mengizinkan buat masa sekarang. macam2 benda saya sibuk sekarang ni. saya sendiri tak tau ape sebenarnya yang buat saya sibuk. tapi mesti ada saje benda yang menghalang utk saya terus berkarya dalam blog ni. tapi insyaAllah... ada kelapangan saya akan teruskan bercerita ye.
macam2 cerita saya nak kongsi dengan kalian. tapi.. tu lah kan. cerita sebelum balik kg, cerita di kampung dan cerita selepas pulang dari kampung masih saya perap dan entah bila untuk diluahkan.
di kampung, saya tidak ada masa untuk berjalan makan angin. saya balik cuma untuk melawat pakcik iaitu abang kedua pada emak saya yang sedang sakit dan berada di icu hospital kuala krai. alhamdulillah... dengarnya macam beransur pulih. syukur...
baru2 ini kami sekeluarga menyambut ulang tahun kelahiran ayah saya yang ke 55. hanya makan2 biasa di kawasan berhampiran umah saje. lain dirancang lain yg menjadi sebab hari tu hujan lebat sangat.
sekian lamanya saya dan suami tak pulang ke banting, sampai keluarga belah suami naik merajuk ngan kami. hehehe... kelakarlah bila mak metua saun hari tu. jadinya kami balik la jugak hari sabtu petang. huih... gamat jadinya sebab semua balik. di banting pun takde jalan maner2 sebab hujan. cuma sabtu belah malam tu kami pegi kenduri cukur jambul anak linda iaitu sedara belah suami. balik dari tu kami ke uptown banting. wah... hebat banting sekarang... dah makin maju. kami balik semalam lepas maghrib. ujan mak ai... lebat yarabbi... saya seperti biasa, bila masuk kete saya akan tidur selena-lenanya dan suami saya mengerti akan habit saya itu. bila sampai umh baru suami akan kejutkan saya. baikkan suami saya tu.. ;p
kalau saya rajin, saya akan masukkan gambar2 yang tertunggak tu. kalu tidak, ini je lah ceritera dari saya buat masa sekarang. saya sedang dalam menjalankan satu misi. apakah misi itu... biarlah rahsia. jangan sibuk tanya saya ok.. saya tak suka. hahaha... cam hebat.
insyaAllah... mulai sekarang saya akan berbahasa diri saya ini saya. sebab adik syasya cakap tak baik cakap aku... Tuhan marah. saya sentap dan cuba berubah. ngeh3x
kena ke tajuk n3 saya dengan cerita yang saya sampaikan ini... mm... terima je la.

2 comments:

ayulicious said...

SAYA RASE AWAK NI MCM SI MAK ENON TU...HAHAHAHHAA
APE SAYA COMMENT NI...ADUHHHHHH

my-niezzareena said...

awak memang dengki ngan saya sebab saya jadi baik kan... hahaha... awk tu yang mak enonnnnn