Friday, March 5, 2010

hulu tamu buat kali ke 4

lokasi kejadian : hulu tamu, batang kali, selangor
hari dan waktu : ahad, 20 feb 2010
bilangan yg hadir : 24 orag


citer ini agak lama utk dipaparkan namun bagi aku ianya tidak menjadi penghalang jika mempunyai masa dan mud yg bagus utk dikongsi bersama. namun aku agak malas utk stori pjg.

sebanyak 4 biji kete kesemuanya yg sama2 konvoi ketika itu. aku sekali ngan kak sue, maksu, kazen aku dan ayah su, pakcik pada suami kazen aku. betolak jam 10 pagi dari umh. ikut laluan kampung dari pinggiran batu caves terus keluar ikut ulu yam. sampai je kat kwsn umh org asli, maksu dan kazen aku kena park kete kat situ sbb laluan seterusnya kena redah sungai. maksu anak beranak naik ngan kami. kazen aku naik kete pajero ayh su. pastu dah tak muat, hubby dan paksu kena la bediri belakang hilux.

sampai je terus amek port dan standby barang nak wat bbq.

yang baju putih dukong anak tu la kazen aku. suhaida nama dia. untuk makluman, ayah ida tu abang kedua pada mak aku. jadinya aku ngan dia sepupu le kan.

ni paksu, suami pada mak su. mak su tu adik pada mak kak sue. jadinya dia makcik pada kak sue. kak sue tu bini pada juki, juki tu kazen aku. mak juki, mak aku dan bapak ida tu adik beradik. jadinya aku, juki dan ida sepupu rapat. paham tak? ha... n3 kali ni aku banyak kenalkan suku kaum kerabat aku ok. jgn pening plak.

ni juki. sepupu paling rapat ngan aku. aku suka gaduh ngan dia.




ni zaref, anak ketiga ida. budak comei ni mcm tak de perasaan skit. ape je yg kita buat kat dia, dia rilek je. nampak tu.. puas aku menyakat dia. tapi dia wat dek je

ni la mak su. pemalu skit bila bergambar. suka sembang ngan dia. dlm byk adik beradik mak kak sue, aku paling rapat ngan mak sue la.

masing2 tgh sibuk ngan tugas yg diberikan. baju biru kat sungai ayah su. yg pakai tudung coklat tu bini dia, cik su. adoi... ramai lak su dlm citer kali ni

yg ni bukan tok su ye. ni laki kesayangan aku. sempat kalih muka kat aku bila aku nak amek gmbr.

panggang betul2 ye bang... jgn tak masak sudah

ha... nampak tu. oi.. kecor ayaq liuq.

ida kata amek gmbr aku masuk blog. blog dia tu yg bersawang dah.. lama tak update. yg belakang tu hubby dia-zamzuri. tokei kedai makan singgang. dia syer ngan ayah su.


tugas aku menyediakan roti sardin. dah siap... yg mengadap dulu, kak sue. lapar la tu

yaya dan kakak ana. anak ketiga mak su.

menu hari tu. bbq ikan dan ayam. nuget goreng, roti sardin, daging goreng kunyit, daging masak kicap, sambal ikan bilis, keropok dan cicah asam utk penambah selera.

nape tekejut??

masing2 enak menjamu selera


budak2 semua, time sampai je terus p berendam. naik makan kejap pastu terus sambung balik. masing tgh seronok sebab ramai kan.
terutamanya si irfan tu. anak sulung ida. sakan dia hari tu. ok lah, lain kali kita p lagi ye.

1 comment:

SUHAIDA SUPALIO said...

salam perkenalan
suhaidasupalio.blogspot.com