Tuesday, March 30, 2010

giNi KiSAhnYE

hari ini kat opis saya ada bazar. memang banyak betul gerai yang dibuka. pada mula saya pegi tadi mcm kelabu jgk biji mata tgk mcm² barang yang ada jual. rasa tak menyempat untuk singgah disetiap gerai yang ada. satu persatu gerai saya dan kawan saya wahida singgah, tiba di satu gerai ni yang menjual minyak wangi yang tengah hot skang ni, saya berbual mesra dengan si penjual tu. penjual tu bersama kawan dia seorang perempuan jugak. tengah saya dok belek² minyak wangi yang ada... tiba² penjual tadi tanya pada saya...
penjual : muka awak comel la..
saya : tersipu malu [rasa nak lari laju² lari naik gunung kinabalu]
penjual : awak ni memang suka senyum ke... muka awak nampak muda
saya : sengeh manja... seolah² mahu melipat tangan ke belakang badan.
penjual : awak pakai pencuci muka aper? saya suka tgk kulit muka awak
saya : diam.... [mula mcm nak juling biji mata... pujian makin meningkat. walhal muka saya mmg tgh tebakau dek panas kat bukit gambang tu...] saya tak pakai cuci muka wak... saya sabun badan pastu saya sabun muka sekali. dekat opis je saya pakai cuci muka. tu pun ikut suka nak beli jenis ape.
penjual : saya rasa awak mesti pangkat adik saya
saya : awak umur berapa
penjual : saya 27, awak mesti dalam 23-25 kan
saya : yarabbi.... [masa tu saya mcm nak ajak dia p mkn kenny rogers je. dengan muka merah saya menjawab...] saya 32 dik..
penjual : ya Allah... betul ke awak ni... nampak muda giler..
saya : saya lahir thn 78 dik.. dah kawin pun..
penjual : serius awak nampak mcm adik²... muka awak memang comelll
saya : terima kasih la puji saya.. saya malu la... maner kawan saya ni... hehehe... saya p dulu eh
saya terus beredar cari kawan saya wahida yang entah kemana ketika itu.
auuuwww..... ramai dah cakap umur saya 20an nih...
alhamdulillah... senyum lah selalu utk nampak sentiasa muda

5 comments:

iena hamdi said...

hahhahahahhahahhahahahha

my-niezzareena said...

na... mu gelak kutuk ke gelak mmg kelakar weh

ayulicious said...

hahahhaha aduhhhhhhh.....................
terlebih sudah.............

my-niezzareena said...

kau jeles kan ayu

wahida said...

well...i also admire ur skin actually..keep up ur smiling, jgn asyik sentap k!