Wednesday, September 24, 2008

kuih raye part 1

minggu lepas kami sekeluarga bz membuat kuih raya. eemm... bonda aku tu biasa la, suka last minit nak proses kuih raya... orang lain dah berbalang² kami baru nak mula. so, sepanjang cuti minggu lepas, aku asyik menguli kuih aje la... ni fes kuih yg kami buat, mond london. aku rasa dalam 400. mane taknye... nak bawak balik kg, untuk umh bonda, utk aku utk kak sue dan untuk besan dia lagik. sakit pinggang aku :D

hai kak, takkan muncung kot... relek arrr... baru fes trip.. hehehehe... masa ni aku ngan kak sue je yg sibuk buat sebab masa tu bonda p sembahyang terawih.. sambil buat sambil kunyah kacang almond tu... bising bonda dia takut tak cukup.. padahal belebih pun kacang tu.

emm.. yg ni plak tukang kira. kira la yaya oii... sampai senget badan kau ye. ha.. dh brape tu? ha? lupa? kira balik... 1,2,3,6,8.... alah yong.. yaya lupa lagi laaa... :p

fuhhhhh.... sakit tulang belikat dibuatnyeee... akhirnya terhasil gak kuih kegemaran ramai ni... yang tukang tabur blah atas tu adik bongsu aku.. blasah la ayu oii.. asal siap. besepah je aku tgk... asal sodap... mari ramai² dtg umah ceq rasa almond london ni...

No comments: