Friday, September 26, 2008

pesanan untuk semua


hai kawan²... wah... ade yg dah start cuti ye.. emm.. rancang perjalanan anda semua. pastikan semunya dalam keadaan terkawal ok. jgn gopoh, tak kemana pun kampung halaman tu. pada yang tak dapat beraya bersama keluarga, jgn sedih jgn pilu... anggaplah ini satu pengorbanan atau dugaan.

ha..... pada yang akan menempuhi perjalanan jauh, dah servis ke kete blum? penting tu tau... mane le tau kan... kang tengah sedap drive sambil dgr lagu raye, tiba² lak kena berenti tepi jalan.. eemm.. masa tu kalu u olls angkat tangan nak minta tumpang kete lain pun belum tentu dapat nyah.. mane taknye, semua kete penuh ngan anak bini, kalu yg bujang tu penuh ngan kuih raye la gamaknye.. ahaks... masa tu baru u olls tau langit tinggi ke rendah. merana la tepi jalan tu sowang².. tapi sesungguhnye kita hanya merancang, tuhan yg menentukan segalanye kan... kekadang tu semua dah ok, tiba masa buat hal plak tanpa disangka.. nak wat cemana... dugaan jgk tu... sabar...

yg balik ngan pengankutan awam plak... jgn tido lena sangat, kang terlepas plak kampung halaman.. mane le tau kan.. pastikan dulu arah tuju bas yg korang nak naik tu betul ke tidak nak ke kg korang, kang nak balik nogonghi sombilan telajak plak ke singapore.. camno tu??? tak dapek nak nolong dooo.. lu pk la sendiri...

yang naik tayar dua ni ha plak... ingat, jgn nak merempit.. ye lah, lalu highwaykan... syok je pulas minyak... nak cepat sampai... tau² tesadai atas tiang lampu baru ekau tau... maso tu, omak ekau gak yang susah.. bukan susah apo.. susah nak jago ekau time sakit tu satu hal, susah hati sebab tak dapat duit rayo yg patut ekau bagi tu la... mano idak ye... dah pakai wat bayar duit sepital hang la jang oii.. hanghu.. hanghu...

ni lagi satu... sentiasa ingat semua... polis trafik ade dimana-mana tanpa disangka tanpa diduga.. ha... tau2 dopan tu skit dah kena tahan.. dapat lak surat cinta... aduh... nanya oii... dorang tu bukan pk raya ke tak.. suka sangat dok tepi jalan... nak tahan org je la kejenye.. haisshhh...

para suami yang kusyuk tengah drive tu, jeling² le isteri kat sebelah. nak² plak yang berbadan dua. jgn laju sangat... bb dlm perut tu pun takut.. kalu letih atau ngantuk, berenti rehat dulu.

dah puas cuti raye tu nanti... jgn lupa kembali ke alam blogger ni.. pasti meriah ngan citer korang nanti kan. pada yang pulang ke kg, yang beraye kat bandar, yang nak raye kat umah sedara mara, ke umh awek, ke umh boy pren, ke umah cinta lama, ke umah bakal mentua atau ke mana saje, rancang perjalanan anda, ingat orang yang tersayang, pandu dengan cermat, insyaAllah pasti selamat.

No comments: