Friday, September 19, 2008

salam jumaat


pejam celik pejam celik dah masuk hari ke19 berpuasa. alhamdulillah... hanya tinggal beberapa hari saje lagi semua umat islam akan menyambut kedatangan syawal. syukur, puasa aku tahun ini berjalan dengan lancar.. segala persiapan raya pun dah beresss.. tak de ape nak pk lagi.

hari nuzul quran tu aku amek cuti bab hubby aku mmg cuti selangor. so, kami amek kesempatan untuk shopping kali terakhir. jalan mmg le sesak gile tapi kami wat cam takde ape sebab nak merasai meriahnya keadaan sekeliling. mmg dah tau pun orang akan ramai sebab semua nak amek kesempatan bershopping. kami menuju ke maju junction dan pertama. dari jalan chowkit tu mmg dh nampak meriah sangat. biasa la.. sepanjang jalan tu mmg ramai org berniaga. wah.. seronoknye. dulu masa opis kat sime darby tak heran pun sebab hari2 lalu. tapi sejak dh pindah ke jalan duta ni dah memang jarang lalu area tu. dari jam 11 pg sampai kol 5 ptg kami kat celah bandar kotaraya metropolitan... eemmm... kokak le laki aku. hehehe... bila lagi nak perabeh duit laki sendiri. ampunnye cik abang kalu rasa poket tu dah kekurangan duit. biasa la... raya setahun sekali. ingat nak berbuka kat luar tapi memandangkan orang ramai gile, cam serabut skit le kepala otak aku ni nak cari tmpt makan. mula tu dah cakap ngan mak nak bebuka kat luar je, tapi aku tepon mak balik cakap nak berbuka kat umah dia je. dia gelak je kat aku.. jual mahal lagik... kot mane pun masakan mak jugak bessss...

aku telah mendapat amaran keras oleh suami ku mengatakan 'cukup...jgn nak shopping lagik. baju raya dah banyak. tu blum amek baju kurung yang dah tempah tu... ' dia kata baju2 yang aku ade tu boleh bukak kedai bandel jual balik... uuwasaaaa..... aku baru ingat nak kikis duit dia skit lagi !!!

sorry le sayangku... duitku, duitku lah.. duitmu duitku jugaaaaaaa..... cian hubby, banyak dia kuar duit. mane ngan bisnes kerepek lagi, mane nak tukar duit raye lagi... ampun bang, nanti raya anje minta maaf eh, dari hujung rambut sampai hujung kuku jari kaki.... kuang kuang kuang....

No comments: