Monday, September 29, 2008

no komen

peristiwa nak sambut syawal.. budak² punya kerja la ni. kejadian di kawasan umah kak sue. yang punya kete ni pun kak sue. citernye cam ni ~ malam tu (tak hengat bila) mmg ramai budak² lepak kat taman permainan depan blok umah kak sue. kalu lepak saje tak pe, ni p main mercun la plak.. pong pang pong pang... sakit telinga.. p baling plak dalam longkang nak kasi bunyi lagi kuat. lepas tu plak ade la budak kecik 2 3 orang main bunga api kat tepi kete kak sue, kalu takat main suka² tak pe, ni baling kat kwn².. korang ade terkipikir tak bdk dlm darjah 3/4 leh wat perangai cam tu. yang aku herannye, mak dia nampak pun ank dia wat cam tu, tapi wat bodo je... iye lah, kete dia tak de parking kat tepi tu... kak sue dah sound nak main main elok² jgn baling².. diam la kejap... pastu wat lagi.. malas nak cakap banyak..
esoknye masa dorang nak p keje, ternampak kesan bunga api kat tepi tayar kete. aduh... ape lagi, bengang la depa... tekopek la skit cat kat tepi tayar tu.. nasib tak bocor tayar kete. nampak sangat dorang jolok bungai api tu kat kete kak sue. kesian kak sue... nak marah takde bukti... tak cukup ngan tu, viser cermin pun pecah gak. mmg sah le kena bola. kat situ bukan padang bola, padang bola sebelah surau. lagi bengang le depa tu... balik keje tu, juki nampak ade bdk remaja tengah main bola, dia turun dari kete, p pegang budak tu soh ngaku. ngaku pun... dia kata dia ganti balik, dia balik amek duit bawak bapak dia skali. hahaha.... ingat hebat sangat ke bapak dia tu kalu takat polis bantuan... sebab bapak dia marah² kenapa pegang anak dia. keadaan agak tegang le masa tu. nasib ade penyelamat.. hehehe..sepupu kami le, didi nama dia.. dia ni agak gagah perkasa skit body dia... dia turun dari kete sound pakcik tu, terus pakcik tu balik umh... tau takut!!!! tak puas hati p balai citer ar pakcik!!!

keesokkan harinye, masa gie keje, juki tak perasan pun benda calar ni kat kete dia... masa dah balik nak isi minyak tu yang baru perasan. tu dia... kesan calar, mmg dalam kepala hotak dia masa tu syak budak yang dia marah semalam... tak cukup dengan calar tu, korang tgk kat bwh ni plak..


amacam.... ade berani tak budak tu... emmm... tak pe... kami tak cakap banyak hanya berdoa moga Allah beri petunjuk suatu hari nanti... tunggu la... kami bawak sepupu kami yang polis berpangkat tu soal budak gile tu... kau hingat ko sape... bagi can raye dulu... lepas ni gasak la ko... yang herannye... dah tak nampak muka budak tu kat taman tu lagi... takut le tu... aku doakan moga budak tu tak tenang jiwa, hati dan perasaan dia sampai bila²... setiap kejadian yang berlaku pasti ade hikmah dan setiap kejahatan pasti ade balasan... tidak didunia mungkin diakhirat kelak... tunggu la bdk gile, sesuatu akan terjadi pada kau dan balasan akan kau dapat walau dengan ape cara dan saat itu baru kau sedar langit tinggi atau rendah... baru kau akan rasa macamana perasaan orang yang kau pernah sakiti dulu...

No comments: