Monday, July 12, 2010

selamat ulangtahun....mak

11 julai lepas, genap umur mak 54 tahun. mak masih kuat, masih nampak muda, masih bertenaga dan masih punya kudrat untuk kesana kemari. mak mmg suka bebel kat anak2. tapi bebel mak adalah satu nasihat yang kasih dan sayang akan anak2nya. bebel mak ada gunanya. masa kecik, saya tak suka dengar mak bebel. saya selalu cakap mak tak penat ke asyik bebel je. sekarang baru saya tau, apa makna bebelan mak tu.
mak selalu pesan, jgn tinggal solat selagi Tuhan masih belum amek nyawa kita. mak selalu cakap, ingat... marobbukka... adei... bila mak cakap mcm tu, kecut usus, nipis cuping telinga rasanya.
mak juga selalu pesan, lepas solat, doa untuk mak ayah, doa untuk keluarga, untuk suami, selalu mak pesan, jgn tinggal doa minta pada Allah moga diberi zuriat. mohon sungguh2 pada Allah, insyaAllah... Allah dengar apa yang kita pohon. bila pesan mcm tu, sayu rasa hati. mak dan ayah mmg tertunggu2 bila nak dapat cucu. saya harap, mak ayah sempat tgk saya berbadan dua, tgk kelahiran anak saya, jaga saya dalam pantang, dan macam2 harapan saya untuk mak dan ayah.
mak... saya sayang mak. terima kasih mak, besarkan kami adik beradik yang mcm2 perangai, mcm2 karenah... kasih sayang mak cukup berharga.

5 comments:

Anonymous said...

Hepi besday Pn. Naimah...bila agak nya nk urut saya ek...hehehehehe (Izan)

my-niezzareena said...

kak izan

adei... sempat lagi tya pasal urut ni

wahida said...

mak ko pandai urut ke jah?

my-niezzareena said...

wahida

urut urat yang tesentil... hahaha

Sue-Rya Qistina said...

same date with my brothers' birthdate..hehe..n same month with my birthdate..