Wednesday, September 1, 2010

apa cerita?

salam sayang semua!

semalam seharian kami di rumah. isnin mcm biasa, berbuka kat umh mak. mlm tu lepak kat umh mak lama skit, main ngan baby qalesya. makin cepet la mata dia skang ni. sebiji mata en. shahri. rambut mcm budak laki, pacak. semua cakap bila dok atas pangku maklong, dia senyap aje. suker la tu, tilam vono la katakan. maklong suker usik idung kemek dia. en. shahri cakap idung kamu masa kecik dulu cam qalesya la sebiji. kemek jugak. hari2 ayah tarik nak bagi mancung skit. ai pandang cermin kat ruang tamu umh mak... mm... ada la macung skit. hehehe...

maklong suker gomol² pipi dan idung qalesya. bila maklong wat camtu, dia diam je. pastu kemut muke, mungkin dia rasa rimas. tapi bila maklong wat lagi, dia cenyum.. cumelll

cuti merdeka, kami tak kemana. cuma p beli barang dapur skit kat mymydin lagi. kali ni ai bawak en. suami pula. bawak sekali budak cikenot tu. dah lama dia tak tido umh kami semenjak ada qalesya kat umh mak. dia pun sama melekat tido kat umh mak. tukang amek barang² keperluan qalesya. rajin dia.

smlm pun berbuka kat umh mak, banyak betol lauk. ijai kazen ai pun ade sekali. sonok plak semalam sebab ramai. ari ni mak kata nak wat kuih. kali ni lambat skit wat kuih sebab mak sibuk layan cucu. takpe.. ai paham. 

minggu depan mak dah nak balik kg. dia kan orang penting utk masak. tu pasal kena balik awal utk beli barang. ish... nak raya dah minggu depan???? wah!!!! seronoknye...

ok la.. takde ape nak citer pun... saje nak kasi ilang ngantuk je ni. 




maner duit raya tak masuk lagi ni???
punye la tak sabar nak sambut aidilfitri, sampai lesen kami pun lupa nak renew. adei!!

5 comments:

iena hamdi said...

sapa qalesha tu mek?

my-niezzareena said...

qalesya tu anak buah aku le... anak angah. kau dah lama tak baca blog aku eh???

Pn S.O.F.I.A said...

yay conok dh nak raya..kejap je mse berlalu..xsbr nk blk kpg..beraya bsme keluarga..Teruja ni akak 1st tym raya 2 kpg n ade En Cuami c badak chumbu saya...

my-niezzareena said...

pia... nnt posing giler2 tau ngan baju raya.. urgghh... tak sabar jugak ni

Beruang Madu said...

Lesen?? errr Abg Bear punya rotax pun tak lepas lagi... lepas raya ni baru buat