Friday, September 24, 2010

syawal kami

salam jumaat semua!

dipersembahkan cerita syawal kami. emm.. sorry le sebab tunggu lama. citer syawal kami tak la gempak maner pun. biasa² aje. yang bestnye kali ni semua ada, semua balik kg. jom saksikan gambar raya dari kami sekeluarga. tema ai ngan en. suami thn ni pepel tau.

eh, sebelum tu, nak citer skit. pagi raya kami berdua begitu sempoi sekali. mlm raya kami kat banting. lepas berbuka utk akhir ramadhan, ai tolong mertua wat kuih tat dia yg tak sempat siap ptg tu. lepas tu kami kuar p pekan banting sebab adik ipar ai eriq dan ali nak shopping raya skit. balik pun dah lambat. sambung kemas umh, pasang langsir.. itu ini kami berdua tido jam 4.30pg. tgh syok layan tido mlm tu dengan hujan yg sungguh lebat sekali, tiba² mak mertua ketuk pintu bilik. igtkan dah pagi tapi rupanya ali jatuh kat beranda. anak jari kaki dia terbelah mcm nak putus. masa dia jatuh, kaki dia tegesel kat mozek. darah yang kuar tak payah nak citer la. punya la banyak giler. dah mcm kesan darah org kena tikam. terus eriq bawa p sepital. kena la 7 jahitan. pastu dah bgn pagi tu, ai mmg mamai giler. tolong ape yg patut, mandi... terus bersiap utk balik kelantan. masa tu pun dah nak masuk tghari. raya pertama kami buat julung kalinya tanpa memakai baju raya. dengan brutalnya kami berdua bermaafan dengan keluarga mertua memakai pakaian biasa. en. suami dengan seluar pendek lagi. bukan sebab ape.. semua mcm tergesa². entah la... raya kat banting kali ni mcm sempoi sangat. yg penting ketulusan mohon keampunan dengan semua tu lagi penting kan. 

di mulakan dengan en. suami selaku anak sulung. bila bejurai air mata dia, kami yg lain terikut sama. tak sah kalu salam raya tak nangis. rasa mcm banyak betul dosa. sedih ai tgk en. suami. betul² di cium, sujud kat mak dia mohon ampun dan maaf. banyak betul air mata dia kali ni. disusuli dengan ai. dah sedih tgk en. suami nangis, ai pun nangis beriya² jgk la. adoii... udah le ujan lebat kat luar, tambah plak ngan air mata kami.. banjir.. hehehe

kami gerak blk kelantan jam 1ptg. sampai kl jam 2.30ptg. dari kl, isi minyak kat hway area taman melati, teruskan perjalanan, singgah gua musang, pastu sampai kg kol 8 mlm. huh.. letih giler. tapi bila sampai kg, ramai sedara mara, hilang perasaan tu.

esoknya, kami kumpul anak beranak utk bergambar raya. jom layan...

raya kami bertambah ceria dengan kehadiran wan nur qalesya alia

ai msg mak ayah pagi raya mohon keampunan sambil bejurai air mata masa dok taip msg tu. mak ayah, ampunkan dosa kami adik beradik termasuk dua orang menantumu. ai cukup sedih bila merenung raut wajah mereka tanpa mereka sedari. semakin hari mereka dimakan usia. aku........ ah, tak mo emo, lupe kan

bila nak raya bertiga pun tak tau le... dah nak masuk 6 thn kami beraya berdua

rezeki mereka sampai dulu

kami 4 beradik yg punya mcm² byk bentuk

cibuk ar mok cah ni....

nak patah pinggang posing camni. adoiii

satu²nya adik ai yg berbentuk leper... hehehe.. nak kata tak cukup mkn, tapi dia la kuat melantak mcm bela jin tanah. yg tak kuat mkn terlebih gebu plak.

ayu yg tgh jaga penampilan. maklum.... dah mengenyam nak naik pelamin kot...

budak ni jgk yang best. bising ke, panas ke.. ape sekalipun, dia tetap membuata. kelasss kau dik






gmbr raya akan bersambung lagik. ari ni tak sempat nak abiskan cerita. i lep my family!!

13 comments:

..::SangRatoo::.. said...

beshnye raya..hehehehe..meriah..comel tang baby tido tu..ehehe..bab raya berdua tu..sabar k mama sherry..ada rezeki tak kemana..cuma cepat or lambat je..pastu kan..nak ckp..kalau kata acu ayu adik beradik ngan rita anak pengasas NV tu pun sama kan.. :)

my-niezzareena said...

mama jue... iyelah, kesabaran itu teramat penting buat masa skang. pesetan ngan mulut orang kan.

ha... ni kalu ayu baca komen ni, harus kembang muntut dia. hahaha

ana said...

comelnyer anak saudara...takpe dukung selalu amik berkat.

sha a.s said...

awak...sgt la 'sepesen' je muka ngan baju itam tu...acuan sama, x byk lari..comel!

ayulicious said...

sangratoo: aritu tu pon ade org ckp camtu jugak.......


kak long: ko kan.......

wardah said...

kak ena, nnt mesti ada rezeki. jgn sedih ok. baby tu cumil cumil cumil.

sha a.s said...

PEMBETULAN : sekali sy tgk 3 org pakai baju kaler yg same.. sy maksudkan td 'angah'..sekian, terima kasih.

my-niezzareena said...

ana... harap2 gitu la.

my-niezzareena said...

sha.. saya ngan angah mmg nmpk sama. kadang sedara mare pun kompius

my-niezzareena said...

ayu... kau kembang la tu kan

my-niezzareena said...

wardah.. doakan utk saya bleh?

Pn S.O.F.I.A said...

waaa gmba raya sudah mari..beshnyee...gmbar2 chantekkk tu yg xkedekut kongsi.hihi..jgn simpan wat jeruk ye..akak muke sme itu adek bju itam..pndai mama ayah ye..selamat hari raya..mnela tau tahun dpn akak ber3 plak.msti chomell jew.AMIN...

my-niezzareena said...

pia, akak aminkan doamu itu...