Daisypath Vacation tickers

Sunday, September 26, 2010

kenduri kawen wanju dan zam

jemputan ni adalah undangan dari sedara belah mak saye. rakan2 di opis mesti kenal dgn sedara saya ni. beliau sekarang bertugas jauh nun diluar negara. sempena dengan majlis kahwin anak buah, dia juga pulang utk menyambut hari raya bersama keluarga. pesanan berulang kali, email tak putus mengingatkan saya berkali2 utk betul2 dtg pada hari tersebut.

hari ini sepatutnya saya dan teman ludah saya kak jah tu ke PD utk meraikan sesuatu disana. oleh kerana banyak jemputan rumah terbuka dan kebetulan undangan yg istimewa ini, kami batalkan utk seketika. insyaAllah, kami akan kesana bila dah betul2 free. 

dengan cuaca yang suam2 kuku hari ini, kami melangkah keluar dengan penuh segak. ye, harus puji diri sendiri sebab takkan nak tunggu jiran depan umh laung pujian ke arah kite plak. sblm menjemput ibunda, saya ke pejabat mentenan utk bayar bil umh. jelita rasanya bilamana saya beratur dengan penghuni yg lain utk sama2 buat pembayaran. huh... segaknye saya, ayunye saya, penuh sopan santun berdiri menunggu turn saya tiba. selesai semua, kami melangkah menjemput ibunda.

igt ayah pun follow sama, tapi ibunda ckp ayah jaga cucu. angah balik umh dia amek barang. wah, hebat tok ayah kau dik. tapi dgrnya tadi adik u'uk ye, tok ayah tak dapat jalankan tugas sebab dah lama tinggalkan bidang itu. nampaknye, mama yg kena buat ye. hehehe...

ok, perjalanan harus diteruskan sebelum cuaca berubah gelap. dari jauh dah nampak khemah yg tersusun rapi utk lindungan para tetamu yg hadir.

tema kuning emas dan hijau lumut jadi pilihan pengantin. cantik. 

 pakcik sulung pengantin sedia menerima kunjungan kami. dari jauh dah sengeh lucu

dia plak yg amek gmbr kami. mmg lucu la cik jai tu. pada mulanya saya ingin mengenakan baju kurung bewarna biru. tapi bila tenung betul2 kaler kemeja en. suami, oh... saya kena tukar baju lain yg sedondon dengan tema en. suami. maaf, sekali lagi saya ulang baju yg baru pakai masa majlis umh terbuka diopis ari tu. baju biru tu bleh pakai masa nak belakon selasa ni. ahaksss. 

 nenek pengantin merangkap emak kepada pakcik saya tu. ha.. ni la dia kalu lama tak jumpa. mcm2 nak citer

yes.... inilah pakcik saya. dia skang bertugas di budapest berkhidmat utk negara. masih solo dan sangat lucu orgnya. pada mula saya berkhidmat, saya tak tau yg saya satu opis dgn dia sebab masa tu dia kat santiago kalu tak silap. bila ada seorang sedara yg cakap, baru kami tau yg kami satu opis. keciknye dunia bak kata mama jue.

punyala dia gembira bila nampak kami dari jauh. terlepas jugak rindu kite ye cik wan. peluk erat ngan kami tanda rindu yg amat sgt. hehehe... siap laga pipi lagik. pakcik tau! cik wan tak sempat jumpa saya masa dia singgah opis tempoh hari, hanya kirim kad undangan pada salah seorang staff. cik wan, kan kita dah berbalas email. saya datang punye. 

 wow! siap ada ais lambang dua ekor itik sedang bemesra mungkin, di depan meja makan beradap. 


 sebenarnya banyak lagi lauk yg dihidang, cuma tak leh nak amek semua, kang nak makan lagi

 en. suami yg tgh lapar. tak pandang kiri kanan dah

 ini le bapa pengantin. cik din nama dia. skang dia bertugas di arab. cik din ni lagi kelakar orgnye. bila dah jumpa ngan ibunda, ada je kenangan lama yg mereka bangkit balik

 cik din cakap ibunda saya makwe lama dia. hahaha.... ibunda punya la gelak malu. 

 cik din cakap masa kecik dulu dorang suker main sungai. tu tgh citer hal kecik2 dulu la tu. adoi, bila dengar depa bersembang, kami berdua plak yg gelak sampai nak tekeluar nasi dalam mulut. 

ha, cik din soh amek gmbr betul2, nnt send kat FB. hehehe.... cik din terus amek no tepon ibunda, nnt lain kali balik nak jumpa ibunda lagi. banyak lagi citer nak kongsi. cik din kan bapa pengantin, jadi masa suntuk utk sembang lebih. ramai lagi tetamu yg harus dilayan. 

 ini la isteri cik din. dia pun kelakar orgnye. bila dgr cik din menyakat ibunda, dia leh menyampuk cakap giler dia mmg tak abis. hahaha... mesra la dorang tu. 

ibunda cakap, best la dok arab. minah arab lawa2. cik din jawab, ah... rugi tgk dorang. tak nampak ape sebab muka tutup litup. tak best katanya. tak mendatangkan ape. hahaha.. alamak... mmg lawak king la cik din ni. cik din kena tinggalkan kami sebab tetamu dah ramai yg dtg. lain kali kite sambung gosip yek

 tesergam indah pelamin dianjung luar rumah. kami naik ke atas utk jumpa pengantin

 ni la wanju. kwn2 dia kata muker kami same. lawa bilik pengantin. teringat masa naik pelamin dulu

ibunda tak lepas peluang utk bergambar sama

ye ke muke kami sama? dia jauh lebih cantik kot. tahniah wanju. moga kekal sampai syurga. sori tak dapat tunggu awk bersanding, kami kena gerak ke tmpt lain plak. tak sempat nak jumpa suami dia. next time ye. saya tgk kat FB awk je nnt

terima kasih pada semua atas jemputan ini. selamat pengantin baru pada wanju dan zam. moga kekal ke anak cucu. terima kasih pada cik wan yg sudi tunggu kedatangan kami. cik wan nak balik ke budapest isnin ni. dia tak sempat nak p open house agensi. panjang umur, kite jumpa lagi ye

No comments: