Wednesday, August 11, 2010

1 ramadhan 1431H

salam ramadhan semua,

amacam skang? sudah jam 12.22 tgh... ada oke?? hehehe... harap masih ada kekuatan utk melakukan kerja² hakiki seperti biasa. bagi saya, hari ini adalah seperti hari² biasa. pagi tadi tak sahur yang berat sgt cuma sempat goreng 6 ketul nuget, nes panas dan secawan nesvita sebelum pak imam melaungkan azan subuh. oh ya, teringat ceramah dari kuliah zohor isnin lepas, kata ustaz tu, berenti mkn setelah laungan azan pertama. kalu tengah mengunyah time tu, teruskan kunyah sampai habis. mm... tapi kalu nak minum boleh tak?? ala... luper tye.. hukhukhuk...

alhamdulillah, semalam saya dan hubby p terawih kat surau umh mak. mula tu mcm tak cukup ruang, tapi utk beribadah ke jalan Allah, sudah pasti ada ruang utk kita demi kebaikan. betul tak.. selepas 8 rakaat dan witir, saya naik ke umh sebab adik syasya lapar nasik. semalam dia pun ikut sama terawih. syukur... ada kemahuan disitu. 

pagi tadi bangun jam 4 pagi. dah sahur, kejutkan hubby plak. dia tu tak suka makan sahur sebab kalu dia makan, dia akan jadi lebih lapar di siang hari. so better jgn makan kecuali minum air masak. lepas tu terus dia sambung tido balik. saya plak, lepas pekena nesvita, saya cuba tidor setengah jam dan bangkit semula jam 6.30.. tapi hampeh. mata ni main acah² plak. kejap nak lena, tapi tersedar balik. ngade... lepas solat subuh, siap² nak p keje.. anta adik ke taska, sampai opis dlm 7.30, saya lelap jap sblm msk waktu keje jam 8pg. huh... nasib baik leh cover tido yg tak cukup. kalu tidak mau tersengguk² skang ni.

tak sabar nak p bazar ptg ni. mm... mcm² menu dah terbayang dalam kepala skang ni. itu ini nak beli rasanya. tapi jgn membazir kan... itu amalan syaitan. tapi setan kan cuti sebulan. sape plak yg setan? kite sendiri ker? hehehe... 

mcm tahun² sblm ni, kami akan terus berbuka kat umh mak. mak lagi suke masak dari beli kat maner² melainkan kuih muih je. dan kalau tak de undangan dari sesape, mak lebih suker kami berbuka kat umh dia je. baiklah mak... mak masak terbaik utk anak menantu... sebab tu anak menantu mak makin lebar. hakhakhak...

ok lah, dah nak time lunch ni. nak rehat²kan diri sambil sembang² ngan kwn². tunggu sambungan n3 sabah ye. ada...kejap lagi eh.



khamis cari jumaat, nak tanya nampak tak sabtu agar ingatkan ahad bagitau kat isnin. supaya tak luper msg kat selasa yang rabu dah puasa! hahahaha.... mak send kat ai smlm. lawak la mak ia tu.

5 comments:

sha a.s said...

same goes to me. sy x sabar mau cuci mata, cuci RM kt bazar ptg ni. berbuka dgn family. sgt teruja la wak [shhh..wpun red flag]

my-niezzareena said...

sha..

hahaha... ala, brother roti john tu bukan tau awk bendera merah pun. hehehe

Mrs Zz said...

akak,
jgn bazir2 tau..nafsu poce ni lain macham ckit..tp lau w/end try buke kt seksyen 17 shah alam..mak ai..nasi ayam panggang mmg marbeles..hihihi...chuke nye bbuke ptg ni..sye buke ngn keluarga mertua...

my-niezzareena said...

mrs zz...

adei.. mmg tak sabar nak p bazar ni. huh...

baik2 balik kg tu. kim salam kat orang kg. ahaksss

Beruang Madu said...

Alhamdullilah... selamat sehari posa...