Friday, August 6, 2010

26 julai - simpang kudat-pitas dan esplanad sidek

6.30 pagi dah cerah mcm ni... kalu kat kl tengah sedap tarik selimut niiii

seawal 6 pagi kami dah bangun, mandi2..siap cepat2 sebab dah janji ngan abang bear nak p kudat. sila bersabar ye... saya pasti anda tertanya2 siapakah itu abg bear... depa ber3 sempat post depan winner hotel, tepi hotel kami menginap. maner la beruang madu ni....

bila dah jumpa beruang madu, terus dia bawak kami mkn kat kedai makan tiara. dekat maner ni ek??? luper ar... [bang...kedai ni abg punyer kan sebenarnye...hehehehe] axim...tolong saya boleh?? ha..beruang madu cuak! hahahaha

perjalanan diteruskan. sepanjang perjalanan, semua pemandangan indah2 belaka. sawah padi, gunung ganang, bukit bukau... upss...abang bear nak wiwi la.... cari toilet bang, nnt jd mcm dlm blog abg plak. weeee.....!!!!!!

kami singgah kat simpang kudat-pitas sebab abg bear nak melepaskan hajat.  jgn kata abg bear, kami semua melepaskan hajat sebab perjalanan memakan masa 3 jam lebih. kalu balik kelantan, dah sampai kuala lipis bang. kat sini mcm2 jenis kacang ade jual. kami pun beli le skit utk ngonyel dlm kete. tapi kan, nasib toilet tu bersih.. kan korang kan...

 kawan hubby kata kacang yang tergantung tu nama dia kacang kudat. betul ker??

jakun ke cik abang? tak pernah jumpa buah labu putih?? kesiannnn

ade lagi cwingam bulat tiga kaler ni ek... berzaman dah rasanya. dari zaman kanak2 dulu.

cantek kan pemandangan tu... 

dalam perjalanan depa terjumpa lembu2 yg tengah lepak tepi jalan. sape ye amek gambar ni?? pastu perli2 kat aku... ish... tak baik tau... ape salah lembu ni?? sampai hati korang... ni bukan lembu new zealand... ni lembu kampung... hahahaha. abg bear, nnt kalu p sabah lagi, pastikan kite pergi jugak cari lembu NZ tu tau.

kudat.... kami sampai jua!!!!

jeng jeng jeng!!!!!!!! yang baju merah tu la beruang madu / abang bear.
cakar cakar cakar.... geget geget geget!!!! aumm.....

sebelum sampai, abang bear singgah kat esplanad sidek dulu. kat sini laut dia pun cantek. angin pun sepoi2 bahasa gitu. kat sini ada port jeti nelayan. jom tgk gambar kami posing kat sini...

giler kuat bau ikan kat sini. dah... jom ke tempat seterusnya....
cam biasa bersambung lagik lah ye... tunggu!!!

8 comments:

..::SangRatoo::.. said...

wah..beshnye...teringat zaman berjimba jimba dgn husband di sana..wah kelas masing2 possing..cam artis..hebakk u olls! hehehe...view sgt cantek!

my-niezzareena said...

mama jue

best kan kat sini. suker tgk laut. luas sangat... tapi tak tahan bau ikan.. ucuuuuukkkkkk

sha a.s said...

x sangka sunggoh ade lg chewing gum 3 ketoi 2!!! wakakaka

Beruang Madu said...

yer yer yer... tu lah restoran aku tu Mek Na... ko makan lah pepuas lepas tu bayarlah pepuas... I wish itu restoran Abg Bear... kalau lah Abg Bear bukak restoran, takder mende lain yang akan dijual kecuali nasi putih ngan sup buntut saja...

my-niezzareena said...

sha

tu ar kan... turun temurun namanye tu

my-niezzareena said...

abg bear

apeeee.... sup buntut???? wow!!!!
i loikeee....... nyum nyummmm

Anonymous said...

suamimu

abg bear, jom pekena lokan. tggu tmpt biasa.. hahaha

Beruang Madu said...

Cheh... tunggu dah tiga hari dah... hang tak mai mai pun...