Wednesday, August 25, 2010

15 ramadhan

assalamualaikumwarahmatullahi...wabarokatuhhhh... [style mustapha dlm citer qalesya]

hari ni dah masuk 15 ramadhan. dan hari ini rasanya mula berkumandang lagu² raya kat semua stesyen radio. mm... semakin dekat nak sambut raya. aura tu rasa dah semakin dekat je rasanya. kat umah ai, budak² dah mula main mercun. berdentum dentam tiap malam. kadang tengah solat boleh tersasul bacaannye. kalu ai jadi pak iman, dah lama ai melatah. nakal tau budak² kat umh ai tu. kadang tu main baling mercun ikut suker hati je. kalu kena mini kuper ai ngan kete evo hubby ai cemana. banyak duit nak ganti ke. ei... geram je rasanya. kalu ai naik angin, fahrin ahmad kena ade kat sebelah, usap² pp ai yg montok ni. ha... kan dah kuar nama fahrin ahmad lagi. adei... en. suami sila jgn kecik hati ye. u tetap chenta hati ai sampai bila².

pagi tadi ai telewat skit bangun sahur. dalam jam 5.20 gitu la. tu pun tesedar sebab mcm rasa fahrin ahmad tepuk² manja pp ai. auww... nakal la u ni fahrin. ai cepat² p dapo, panaskan lauk, cuci muka bagai, masak air, wat nes panas...siap semua terus mengadap tv. harus tgk sambungan fatimah najwa lakonan mantap wan maimunah. nasib lauk masak lemak cili api yang encik suami beli kat bazar semalam tidak menghampakan. lepas kenyang, tgk jam lagi tinggal beberapa minit nak masuk subuh. suara orang mengaji dari surau kat umh ai tu pun dah mula berkumandang. merdu je bunyinye. terus kejut en. suami bagi dia minum segelas air. ai... kuat plak mengeliat ari ni. nasib puan isteri jenis sopan santun. kalu kena yang mcm petir, dah lama kena jerkah. 

hari ni ai tak leh lelap mata sementara nak tunggu 6.30. ai cuba gak pejam mata bayangkan fahrin ahmad... tapi bayangan tu tak mau datang la. oo... ai tau sebab ape... sebab perut ai memulas. tu pasal laa... hehehe... dekat 6.15 ai dah masuk bilik air. tunaikan ape yg patut...mandi terus. lama kat tikar sejadah pg ni. kali ni ai beroda lebih skit. memanjangkan kesyukuran sebab ape yg terjadi kebelakangan ini semuanya dapat diselesaikan. alhamdulillah, Allah Taala dengar rayuan aku. dengan rintihan hambaNYA yang lemah ini. terima kasih Ya Allah.. 

dah sampai opis tadi, ai sempat tido dalam setengah jam. kira ok la utk cover ngantuk dlm kete td. selalu ai sempat lelap dlm kete, tapi ari ni en. suami banyak benda plak nak disembangkan. hari ni tak sabar nak jumpa baby qealysha. insyaAllah dia dah boleh balik ptg nnt. tunggu maklong dan paklong okee...

14 comments:

ayulicious said...

Alhamdulillah....Allah Taala dgr rayuan kita....semoga apa yg terjadi selama ni xkan berulang lg........

ct shah said...

ai jeles you!fahrin ahmad x penah nak usap pipi i yg tak bape gebu nih.mencik!

my-niezzareena said...

ayu, insyaAllah... masing2 kena main peranan utk jadikan perkara itu tidak berulang lagi. huhuhuhu...

my-niezzareena said...

cik yam.. tu la, mkn lebih skit, biar pp hang montok mcm aku. silap2 salman khan usap pp kau jah!

wahida said...

fahrin ahmad kaki pukul pompuan!!!thumb down utk FA!!!hahaha...jgn marah jah!!

my-niezzareena said...

wahida... ah, kau nampak ke dia penah pukul. tak baik tuduh tanpa nampak dengan mata sendiri. sodakta wabarta... hehehe... betul ke jah

Live. Love. Laugh. said...

sunat melewat2kan sahur...hihih
(dlm erti kate lain, selagi leh tido..tido lah)

salam singgah :)

my-niezzareena said...

em... kalu layan tido, mau kelaparan di siang hari. huhuhu

ana said...

saya lps sahur terus tido...pastu bgn mandi semayang br gi keje...ekekekeke. malas kan?

Pn s.o.f.i.a said...

Sis,
conoknyeee nk raya...balik kmpung yay yay!!..fahrin ahmad???love love...

Beruang Madu said...

Pepagi resepi apa jer yang boleh ON... panaskan semula jerlah... tapi AB punya gaya, kalau masak untuk sahur akan dipanaskan semula masa buka, kalau masak untuk buka akan dipanaskan smeula untuk sahur... so jimat bah... ke mana lagi nak simpan..ke peti lah.. tu sakit perut tu sebab ada bahan dah expired lah tu kat dalam masak lemak tu

my-niezzareena said...

ana, saya pun sama. harus lelapkan mata walau sekejap lepas sahur sementara tunggu jam 6.30 utk siap2 p keje

my-niezzareena said...

pn. sofia... ape??? u pun love FA. give me 10 bebeh!!

my-niezzareena said...

AB.. tu le, jgn tggu lelama, nnt lemau, cari le calon secepat yg mungkin. dah ada pasangan, tak payah nak pening2 pk soal menu utk sahur ke bebuke ke... tunggu azan, basuh tangan, doa makan... terus ngap.

p la masuk meminang minah yg abg dok cakap jauh2 masa kat tip of boneo tu. ala, malu2 plaksss