Tuesday, August 24, 2010

beromantika di restoran ayam penyet

semalam en. suami agak lewat skit amek puan isteri. tapi puan isteri tetap tabah menunggu. bila dari jauh dah nampak kete mini kuper ku belari anak, hati kecil ni tak sabar nak tatap wajah en. suami yg ibarat betik masak ranum itu. nak picit² blakang tengkuk dia. mm...geram!

masuk je kete, en. suami bertanya, jadi ke berbuka kat AP. eh... jadi le. puan isteri dah booking tau. ok, kite kesane terus katanya. mm... tak salah bulan poce kita manja litel² kan. hikhikhik... i suker la main rambut dia yg tumbuhnya mcm seinci je tu. hikhikhik... ok, jgn stim lebih² siang hari. kurang pahala. auw!!!

sampai je terus tanya kat kaunter mane meja yang puan isteri dah booking tu. ok, mmg strategik tmpt kami. tepi dinding, depan sekali. cun!

sementara menunggu waktu berbuka, encik suami berFB dulu. ai plak chat ngan adan. layan peel giler dia tu. eee... tak kuasa ai tau!

tgk... tu ngah melayan kawan semeroyan dia la tu. ish². senyum sindir ke ape tu. 

dah... meh tgk ape nak mkn. depa bagi menu ngan kertas order. kite tulis order sendiri ye.

ayam penyet ni lokasi dia kat wangsa walk. bila en. suami sibuk ngan lappy dia, ai kuar cuci mate. mm.. selagi tak raye, selagi tu tak abis sale.

nampak tak tempat kami tu. 

my turn. muka sememeh sebab tgh kusyuk layan video penuh kreatip dlm fb

ok, waktu dah tiba. tapi air yang sampai dulu. yang lain² lambat skit. mungkin sebab ramai. ais blended cokelat tu ai punyer. sangat la sedap. harga dia RM6.50. yang epel ijau tu en. suami yg punyer. rasa dia ok la.. RM4.50

close up skit. mm.... ilang haus!

ha... sampai sudah. ni set ayam penyet. ada ayam, sayur kubis, kangkung, timun, tempe dan tauhu goreng. tidak ketinggalan sambalnye yang pedas itu. harga dia RM8. yang ni kami order dua. sorang satu la kan. takkan nak share... oh tidak! lapar weh... nasi lain harga ye.. nasi RM1.50

sup ekor lembu. harga RM10. en. suami nak sangat kuah, tu yg kami pilih sup ekor. rasa dia... sedap lagi ai masak kot. betul!

en. suami ni kalu makan, mmg licin. ai mmg tak leh nak habis sebab kenyang dek air cekelat tu.

skit lagi.... habiskan tau

alhamdulillah.... kenyang sudah. dah, jgn dok telan ayaq liuq banyak kali. terliur la tu. hehehe

6 comments:

..::SangRatoo::.. said...

terliur kita..dah MULAI nii..adeh..

my-niezzareena said...

sangratoo, nnt ajak mr ajib pegi okeee

wahida said...

ko x nak ajak aku kan jah!! damn!!

my-niezzareena said...

kau balas dendam kan jah... sampai hati kau! PM!

Beruang Madu said...

Hmmmmm kat sini ada jugak mende ni tapi tak semahal kat sana tu... mahalnya sup tu sampai RM10... hmmm sekali jer AB makan kat AP nih... lepas tu tanak dah.. tak sesedap mana tapi harga... boleh beli satu pulau kat Indon sana

my-niezzareena said...

ha'ah AB... tak le sedap maner sebenarnya

yg wat best tu air dia jek..