Wednesday, August 4, 2010

sabah : eport - pulau

ok, jom layan sambungan cuti2 mesia kami. naik pening plak rasanya sebab banyak sangat gambar yang ada. 4 kamera tu, bepinau mata memilih. kamera saya 2, kamera wahida dan kamera abang bear. siapakah itu abang bear??? tunggu kemunculannya nanti. mm... sampai je di eport, dorang bertiga ni terus sambar brosiur yang ada. wah, mengalahkan bangsa asing. hehehe... ok, dah namanya percutian, mestilah gaya pelancong tu ditonjolkan.sementara tunggu mr. rudi, tokei hotel budget yg kami buking tu sampai, kami lepak2 je kat kawasan luar eport.

ha... ni la dia mr. rudi. tokei hotel rudiental. siap datang ngan hilux lagi. peramah orangnya. dalam kete tu, kami sembang2 sambil dia tunjuk setiap tempat yang penting untuk kami kunjungi nnt. mcm kat maner nak makan, kat maner kedai brooch yg fames, kat maner nak spa.. dan mcm2 lagi lah. dalam pada tu, kami tya dia sekali, sempat tak rasanya nak round pulau. terus dia call kawan dia. tapi kawan dia tak angkat plak. kami harap sangat yang hari petama tu kami sempat round pulau sebab nak ikut xtvt yg kami dah susun, hari2 lain mmg takkan sempat punya. so dia cadangkan, kami check in dulu, pastu terus dia akan bawa ke jeti. wow!!! best ar mr. rudi ni... caya laaa!!

kami semasa check in. hotel rudiental ni hotel budget je. wahida punya bilik RM78. saya punya RM88. beza bilik kami adalah bilik wahida takdak tingkap. tapi ok je bilik tu. nampak tesorok skit. cukup la untuk kami melepaskan penat dan bermalam aje. sebab xtvt kami mmg padat sepanjang hari. ok, dah check in... dah tgk bilik pun semua ok, kami terus turun sebab nak kejar masa. masa tu dalam jam 1 lebih kot. tapi wahida sempat salin baju eh. wah kau kan jah!

tiba di jeti jesselton, mr. rudi terus bawa kami ke kaunter untuk urusan sewa bot. bincang punya bincang, kami sewa satu bot hanya utk kami berempat dan atas bantuan mr. rudi, kami dapat harga murah. wah!! best best!

'maceh mr. rudi. u memang terbaik wok!'. dia gelak. hehehe... muka mamat kaunter tu ada iras2 adik iparku.. hahaha... jom kira harga yg kami kena bayar. seorang RM60 + RM20 utk barang snorkeling. so maknanya RM80 x 4 = RM320. itu utk 4 pulau ok. rasa saya itu dah murah sebab kalu ikutkan kata mr. rudi, biasanya satu bot RM350 utk 3 pulau je dan naik campo ngan org lain. kira kami ni special kes ar.

pastu kami kena bayar cukai pelabuhan sebanyak RM6 seorang.


rasanya, sesiapa yg sampai kat jeti ni, mesti nak amek gambar kat pintu gerbang tu. dan kami tak lepaskan peluang ni. sori wahida, gambar kau takde dlm kamera aku, sape soh kau lambat upload gmbr dlm kamera kau tu. hehehe... jgn mareee.

ok... jom kite teruskan xtvt basah... b4 tu, layan dulu gambar dalam bot menuju ke pulau pertama, pulau mamutik.







sampai dah... tapi korang kena tunggu sambungannye. sebab ada setengah gambar kat kamera wahida, kebetulan kamera kami bateri kong plak masa tu. banyak bersabar okeh...

9 comments:

wahida said...

pulau di sabah cantik kan?? jernih giler..

ayulicious said...

aah....mane nye ole2 utk kite dari dabah kak jah ku cayang.....???

my-niezzareena said...

wahida

cantek giler jah.... i loike!!!!

..::SangRatoo::.. said...

ya ya..sgt cantek dan jerneh..aduh..nak tunggu kesinambungan ni yg leceh nii..menyeksakan..lambat bah aku tunggu!ndak bulih sabar lagi ni..

my-niezzareena said...

ayu

wak lu! dah kau sambar mcm2 lagi mau mintak ka... adei...

eh... ke kau minta ngan kak jah wahida tu?? ahakssss

my-niezzareena said...

mama jue

jap eh... nak sambung dah ni. hehehe

sha a.s said...

wahida: agreed! mmg heaven la! rindu pula tyme honeymoon aku tu

Beruang Madu said...

Alhamdullilah... bertuah korang dapat speciality macam tu... dapat nak bot sendiri bayor murah... alang kepalang orang biasa takleh nak dapat priority cenggitu... nasib korang memang selalu baik kat sini...

Anonymous said...

ade no phone n fax rudiental hotel??urgent,hehe