Tuesday, August 24, 2010

sahur saya pagi tadi

smlm macam rajin masak nasi. en. suami bersuara.. 'nak makan ngan ape tu?' ai jawab.. 'goreng ikan masin sepat je pg nnt'.. dia diam. samada dia teringin jugak atau malas nak layan. tapi si isteri tidak la begitu kejam. tidak la diam tanpa soalan selanjutnye.. 'u nk mkn tak? ai goreng skang' dia jawab..'em.. tak mo, kenyang lagi' 'ok, kalu u dah jwb gitu... ai tido dulu ye. nnt jgn luper peluk cium ai dulu sblm tido tau'. ahaksss... giler gedix. gedix ngan en. somi tak salah, jgn ngan jiran depan umh yg bujang tu. mm.. dua tiga hari ni suker jeling tgk ai.

pagi tadi ai tersedar jam 5 pg. ok, ai ke dapo basuh muke, berkumur, nak gosok gigi tak lalu... hehehe... pastu terus goreng ikan. hui... pagi² dah bau ikan masin satu blok. kalu ai lom kawen, mau jiran depan umh ai tu masuk meminang. rajinnye awek depan umh ni, pepagi dah naikan nafsu... hahaha..

ok, ikan dah siap goreng. buat air plak. mm.. tak sah ye kalu tak pekena nes panas. hidup jadi tak keruan, mcm putus cinta ngan fahrin ahmad je rasanya kalu tak minum nescafe satu hari.

tadaaaaaa.... dipersembahkan menu sahur ai pagi tadi. enak kan. walau simpel, tapi mengasyikkan. ha... terliur la tu.

potong cili api, perah asam limau. pergghhhhhh..... kalu ada fahrin ahmad, mmg ai suapkan dia sekali. makan sambil layan nur kasih. mm... boring la ari ni punye ulangan. part sara jadi batu api mmg ai tak suker. tukar chanel lain. ok, layan fatimah najla plak kat tv 2. lakonan wan maimunah mmg tak permah menghampakan. jadi plak mak yang sungguh kejam. sekali dia panggil anak dia setan, uikkk... tecekik tulang ikan sepat. kalu ada fahrin ahmad, mesti dia tolong tepuk manja belakang ai. hikhikhik...

dah habis makan, basuh pinggan, lap dapo... ai kejut en. suami plak. dia tak suker makan sahur, cuma minum segelas air. itu dah cukup syarat bersahur kan. pastu ai kelip² mata cuba utk lena balik sebelum azan subuh berkumandang. tak leh lena plak. cuba kelip² lagi sambil bayangkan fahrin ahmad datang ketuk pintu umh anta kuih raye... zzz....... lena terus, 6.30 tersedar balik. ah.... kacau la bunyi hp sony ericsson ai ni.

19 comments:

Sue-Rya Qistina said...

Kak Ina:

saya ni ngah preggy ni, cukup la ngan lauk2 cam akak mam ni..mmg best!!nak2 skang ni, cuma selera mam sup telur+soo hoon je..yg goreng2, saya x pandang...hehe

Pn s.o.f.i.a said...

Sis,
sedappppppppnyeeeee..aduhhhhh ni yg wat grg ikn terubok tuk bersahur ni...conok la pose tahun ni..teruje!!!

ayulicious said...

klu goreng blada sure fahrin ahmad masuk meminang............

niezzareena said...

mcm ni lagi besh sebenarnya kan. cian awak, teruk ke alahan tu sue?

niezzareena said...

pn. sofia

teruja sebab ada mr. zz kan.. hehehe. alhamdulillah, rezeki u naik pelamin thn ni kan. dapat plak mr. zz yang penyayang itu. mm... jaga baik2 tau.

niezzareena said...

ayu, kau giler soh fahrin ahmad masuk meminang... mane nak campak shahrukh khan aku tu. hahahaha

walaupun muka dia mcm betik masak ranum.. i love dia sgt2 tau! kau ada??? nan hadooo

..::SangRatoo::.. said...

uih..mak aii..memang aku dah MULAI ni..aduh..tolong !

ayulicious said...

aku pon hado shah rukh khan.....

my-niezzareena said...

sang ratoo... sabau sabau!!

my-niezzareena said...

ayu... aku tau kau la punya mmg pio shahrukh khan.. ahaksss

Sue-Rya Qistina said...

Kak ina:

Agak teruk jugak la..mcm 1st preggy dulu gak..tp skang dh ok skit, better than 1st 2 months..tp mkn hnya bole mkn sup ngan nasi je..

my-niezzareena said...

sue, tak pe la... nnt lelama ilang le raya loya tu ye. harap tak loya utk jamah rendang di pagi raye.

Sue-Rya Qistina said...

Kak Ina:

a'ah..harap2 dpt la makan juadah di pagi raye dgn enaknye..nyum2..tetibe teringat ketupat, rendang daging, ayam msk merah, kuah kacang mak..pdhal lmbt lg raye..huhu

my-niezzareena said...

sue, hahaha.... terliuq jugak la

Pn Sofia said...

Sis,
Alhamdulillah Allah bg anugerah terindah tuk sye..Zz ni kira pilihan Mum...keraguan sye wat sye bahagai skrg cz of restu mum n pap

Beruang Madu said...

Perghhhhhhhhhh hidangan terbaik untuk sahur... ikan kering sepat kauuuuu.... halamak.. kat sabah ni takder lah pulak ikan masin sepat nih... kalau ada ari ari sahur mende ni... yang takleh tahan tu sempat lagi nak sahur dia tangkap gambar tu...

Enaaa... pos ikan kering sepat.... dua dozen yek... pleaseeeee!!!!

my-niezzareena said...

pn. sofia, alhamdulillah... moga ikatan perkahwinan kita semua kekal sampai syurga. amin!

my-niezzareena said...

AB... betul ni nak ikat sepat tu??? ai pos betul2 ni...

Beruang Madu said...

Terima kasih Mek Naaaaa..... murah rezeki korang laki bini... AB dah dapat dah ikan masin sepat tu... heppinyaaaaa!!!